۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۷:۱۱
کد خبر: 81793345
T T
۰ نفر
مديرعامل راه آهن دربرنامه ششم به توسعه حمل ونقل ريلي تاكيد كرد

تهران - ايرنا - مديرعامل راه آهن بابيان اينكه در برنامه ششم توسعه حمل ونقل ريلي بايد مورد توجه جدي قرار گيرد، گفت: سال گذشته در مجموع 800 هزار تن بار از طريق ترانزيت جابه جا شد لذا بايد تلاش كنيم تا اين ميزان به بيش از 2 ميليون تن در سال افزايش يابد.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران، محسن پور سيدآقايي افزود: با توجه به اينكه 25 درصد درآمد راه آهن از طريق ترانزيت تامين مي شود، بنابراين راه آهن كشور مي تواند با تكيه بر ترانزيت تغيير ماهيت دهد.
وي با بيان آنكه درآمد حوزه ترانزيت ارزي است، تصريح كرد: در حال حاضر شهرهاي مشهد، بندرعباس و تبريز جز نقاط كليدي ترانزيت هستند و با توجه به درآمد زايي ناشي از بخش ترانزيت بايد مشكلات در اين مسير حل و فصل شود.
مديرعامل راه آهن با اشاره به مفاد برنامه ششم توسعه، يادآور شد: دولت در اين برنامه 6 بخش مهم را ديده كه يكي از آنها بخش ترانزيت ريلي است.
وي با اشاره به شكل گيري كارگروه حمل و نقل ريلي و ترانزيت در دولت، خاطرنشان كرد: با توجه به وجود مشكلاتي مانند قاچاق سوخت و مصرف بالاي آن، برنامه ريزي به منظور رشد ترانزيت در حوزه جاده اي صرفه اقتصادي ندارد و در مقابل به واسطه مصرف سوخت كمتر و ايمني بالاي حوزه ريلي، اين حوزه و بهره گيري از ترانزيت آن از نظر اقتصادي به صرفه تراست.
وي با بيان آنكه دولت با تشكيل كارگروه حمل و نقل ريلي در صدد رفع موانع پيش روي ترانزيت است، گفت: از آنجا كه مسئوليت اين كارگروه با راه آهن است پيشنهاد مي شود مديران مشكلات موجود با واحدهاي ذيربط در خصوص ترانزيت را مطرح كنند تا اين كارگروه با استناد به احكام مندرج در برنامه ششم توسعه نسبت به رفع آن اقدام كند.
پور سيدآقايي همچنين از برنامه ريزي به منظور حمايت از پرسنل و مامورين مقصر در حوادث ريلي خبر داد و گفت: رويكرد و سياست راه آهن آن است كه اين افراد مورد كمك و حمايت قرار بگيرند و خسارت هاي وارده از طريق بيمه مسئوليت جبران شود.
مديرعامل راه آهن با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري و تاكيد رئيس جمهور مبني بر ضرورت توسعه حوزه ريلي گفت: اين نوع نگاه و توجه سران نظام به حوزه ريلي مسئوليت مديران اين حوزه را دو چندان كرده و با اين وجود ضرورت دارد تا مديران با تلاش مضاعف در جهت تحقق اهداف و برنامه هاي تدوين شده گام بردارند.
اقتصام(1)1108**1558
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد