۳ مهر ۱۳۹۴، ۲۳:۲۳
کد خبر: 81772904
T T
۰ نفر
تكمیل سپر موشكی آمریكا در جنوب اسپانیا با استقرار چهار ناوشكن

مادرید- ایرنا- ناوشكن 'یو اس اس كارنی' چهارمین و آخرین ناوشكن نوع 'آرلیت بارك' موشك های هدایت شونده كه بخشی از سپر موشكی ناتو را تشكیل می دهد، امروز (جمعه) به پایگاه روتا واقع در كادیز (جنوب غربی اسپانیا ) وارد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری افه ، این ناوشكن با 338 تفنگدار ، پس از ورود به پایگاه روتا كه اسپانیا و آمریكا از آن استفاده مشترك می‌ كنند، از سوی دریادار 'خایمه مونیوز دلگادو' (Jaime Muñoz-Delgado ) رئیس ستاد كل ارتش نیروی دریایی اسپانیا ، دریاسالار ناوگان 'فرانسیسكو خاویر سوانسز' (F. Javier Suanzes ) و 'كریشنا اورس' (Krishna R. Urs ) فرمانده نیروهای دریایی آمریكا در اروپا و آفریقا و كاردار سفارت آمریكا در مادرید ، مورد استقبال قرار گرفت .
این چهارمین و آخرین ناوشكنی است كه از این به بعد، پایگاه دائمی خود را در روتا برای تشكیل سپر ضد موشكی ناتو خواهد داشت.
با این چهار ناوشكن ، حدود سه هزار و 400 نفر متشكل از تفنگداران دریایی و خانواده های آنها در این پایگاه كه از 62 سال قبل به طور مشترك از سوی نیروهای مسلح اسپانیا و آمریكا استفاده می‌ شوند، مستقر می‌ شوند.
استقرار دائمی این چهار ناوشكن ، در چارچوب برنامه دفاع موشكی سازمان اتحاد آتلانتیك شمالی‌ موسوم به ناتو در جنوب اروپا است كه هدف آن حفاظت از كشورهای عضو این سازمان اعلام شده است.
اروپام *5*491** 3404

سرخط اخبار جهان