۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۷:۰۴
کد خبر: 81772720
T T
۰ نفر

سجادی: سواركاری یك رشته ورزشی خاص است

۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۷:۰۴
کد خبر: 81772720
سجادی: سواركاری یك رشته ورزشی خاص است

تهران - ایرنا - معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت : سوار كاری یك رشته ورزشی خاص است و اگر به همگانی بودن آن تاكید كنیم، فقط شعار داده ایم.

به گزارش ایرنا ،سید نصر الله سجادی امروز ( جمعه ) در حاشیه برگزاری مسابقات بین المللی پرش با اسب جام بیستاك ابراز امیدواری كرد كه با توجه به تغییراتی كه در فدراسیون سواركاری به وجود آمده است ، این رشته در آسیا بتواند رشد كند و در جایگاه مناسب قرار گیرد.
وی خاطرنشان كرد كه این رشته ورزشی خاص است زیرا همزمان دو موجود زنده یعنی سوار و سواركار در آن دخیل هستند كه باید هر دو دارای تكنیك و مهارت باشند، بر این اساس نمی شود این ورزش را همگانی كرد.
وی ادامه داد : مدیریت بخش خصوصی در سواركاری به خوبی ورود كرده است و براین اساس علاقه مندان می توانند با عضویت در باشگاه های مختلف و آموزش در سواركاری ،مهارت پیدا كنند.
سجادی در مورد حضور رشته پرش با اسب در بازی های آسیایی 2018 اظهار داشت: براساس برنامه ریزی فدراسیون ، می توانیم در مسابقات 2018 شركت كنیم و امیدوارم جایگاه مناسب را كسب كنیم. ایران در اولین دوره این مسابقات در سال 1994 هیروشیما در تیمی سوم آسیا شد كه الان از این جایگاه فاصله داریم.
معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مورد كسب سهمیه المپیك نیز گفت : اگر بخواهیم در این رشته ورزشی رشد و پیشرفت داشته باشیم باید لوازم و تجهیزات مورد نیاز نیز فراهم باشد و باید قبول كنیم كه در حد كسب سهمیه المپیك نیستیم.البته فدراسیون تازه شروع به كار كرده است كه امیدوارم برای المپیك 2020 بتوانیم سهمیه مواد مختلف در سواركاری را نیز به دست آوریم.
مسابقات بین المللی پرش با اسب جام بیستاك در رده CSI از چهارشنبه ( اول مهرماه )با حضور سواركارانی از كشورهای آلمان، ایرلند ،هلند و گرجستان در مجموعه سواركاری بام در چیتگر تهران آغاز شده است . این مسابقات امروز (جمعه ) به پایان می رسد.
ورزشی(2)**9029**1581
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش