۲۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۱۰
کد خبر: 81756772
T T
۰ نفر
قائم مقام كتابخانه ملي: كتابخانه هاي ملي ويترين فرهنگ كشورها هستند

تهران-ايرنا- قائم مقام كتابخانه ملي گفت: كتابخانه هاي ملي ويترين فرهنگ كشورها هستند و ايران با فرهنگ ديرينه، كتاب هاي قديمي بسياري دارد.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگي ايرنا، همزمان با سفر رييس جمهوري اتريش به ايران، مدير شركت Fabco GmbH كه در زمينه فاكسي ميله فعاليت مي كند از كتابخانه ملي بازديد و با فريبرز خسروي، معاون پژوهش، برنامه ريزي و فناوري سازمان اسناد و كتابخانه ملي ديدار كرد.
وي افزود: در گذشته، از جمله در دوران تحريم كار فاكسي ميله كردن را داشته ايم و قصد داريم بسياري از آثار گرانبهايي كه در اختيارمان هست را به ديگران معرفي كنيم و بشناسانيم.
معاون پژوهش، برنامه ريزي و فناوري سازمان اسناد و كتابخانه ملي گفت: اميدواريم با كمك شركت هاي بزرگي كه در حوزه فاكسي ميله كار مي كنند بتوانيم آثار گران سنگ موجود در كتابخانه ملي را فاكسي ميله كنيم.
در ادامه اين ديدار طرف اتريشي با ابراز خوشحالي از سفر به ايران و بازديد از كتابخانه ملي گفت: اميدوارم در آينده روابط خوبي بين ايران و اتريش و همچنين كتابخانه ملي ايران و شركت ما را شاهد باشيم.
وي در پايان سخنانش تصريح كرد: اميدوارم رفع تحريم بتواند در آينده روابط فرهنگي ما را دچار تحول كند. ما در زمينه فاكسي ميله كردن و ديجيتال سازي تجربه زيادي داريم و خواهان روابط گسترده با سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران هستيم.
فاكسي ميله يا نسخه برگردان فرآيند كپي يا توليد مشابه از يك كتاب قديمي، مقاله، نقشه و ... از اسناد با ارزش تاريخي است كه بسيار به نسخه اصلي شبيه است.

** برنامه انديشگاه فرهنگي كتابخانه ملي در روز يكشنبه
انديشگاه فرهنگي كتابخانه ملي يكشنبه 22 شهريور سه نشست برگزار خواهد كرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران،ادامه سلسله نشست معناي زندگي: از نظر فيلسوفان اگزيستانسياليست و مولوي با سخنراني اميرعباس علي‌زماني ( استاد دانشگاه تهران ) از ساعت 14:30 در انديشگاه فرهنگي برگزار مي شود.
دهمين نشست مقدمه اي بر روانشناسي اجتماعي ايران با تدريس عليرضا شيري از ساعت 14 در سالن همايش آرشيو ملي به آدرس: بلوار ميرداماد ( غرب به شرق ) لاين كندرو ، نرسيده به ميدان مادر، انتهاي خيابان شهيد حصاري، ساختمان آرشيو ملي برگزار خواهد شد.
آخرين برنامه انديشگاه فرهنگي در روز يكشنبه نشستي از سلسله نشست هاي فلسفه دين با سخنراني انشالله رحمتي (استاد فلسفه دانشگاه آزاد) خواهد بود كه از ساعت 16:30 در انديشگاه فرهنگي برگزار مي شود.
بر اساس اين گزارش شركت عموم علاقه مندان در اين نشست ها بلامانع است.

** سه انتصاب در سازمان اسناد و كتابخانه ملي
طي احكام جداگانه اي از سوي رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي و با پيشنهاد معاون پشتيباني سازمان ، عليرضا دباغي به عنوان مديركل امورحقوقي و هماهنگي استان ها ، سعيد شريفي به عنوان مديركل امور اداري و رضا ملكي به عنوان مديركل امور مالي سازمان منصوب شدند.
صالحي اميري طي حكمي عليرضا دباغي را به عنوان مديركل امورحقوقي و هماهنگي استان ها منصوب كرد.
در حكم رئيس سازمان خطاب به عليرضا دباغي آمده است: نظر به تعهد، تجربه و سوابق ارزشمند جنابعالي و با عنايت به پيشنهاد معاون پشتيباني، امور حقوقي و استان ها، به موجب اين حكم به عنوان مديركل امورحقوقي و هماهنگي استان هامنصوب مي شويد.
اميد است با استعانت از درگاه خداوند متعال و بهره گيري از تجارب همكاران آن اداره كل در انجام وظايف محوله موفق و سرافراز باشيد.
همچنين صالحي اميري طي حكمي رضا ملكي را به عنوان مديركل امور ملي سازمان اسناد و كتابخانه ملي منصوب كرد.
پيش از اين، عطاالله معروف خاني به عنوان مديركل امورحقوقي و هماهنگي استان ها ، عنايت سالاريان به عنوان مديركل امور اداري و فريده طيراني نيز به عنوان مديركل امور مالي سازمان اسناد و كتابخانه ملي عهده دار مسئوليت بودند كه رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي از خدمات آنان قدرداني كرد.
فراهنگ**1497 ** 1569

سرخط اخبار فرهنگ