۱۷ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۲۶
کد خبر: 81751772
T T
۰ نفر
فاضلاب،ساكنان مهرشهر دزفول را با مشكل مواجه كرده است

دزفول - ايرنا - در حاليكه آلودگي ناشي از فاضلاب ساكنان چند سايت مسكوني كوي مهر شهر دزفول را با مشكل جدي مواجه كرده است هيچ ارگاني در اين رابطه پاسخگو نيست.

به گزارش ايرنا خرابي شبكه فاضلاب و سر ريز فاضلاب در معابر چند سايت مسكن مهر كوي مهرشهر دزفول به ويژه در سايت شكوفه وضعيت نامناسبي ايجاد كرده و علاوه بر بوي نامطبوع ناشي از فاضلاب ، بهداشت و سلامت اهالي را نيز به خطر انداخته است.
يكي از اهالي سايت گلبرگ كوي مهرشهر دزفول با اشاره به آلودگي ناشي از فاضلاب اين منطقه گفت:به دليل بي احتياطي صورت گرفته و عدم سرپوش گذاري فاضلاب هنگام محوطه سازي شبكه فاضلاب سايت شكوفه مسدود و با مشكل مواجه شده است.
محمدرضا مجيدي افزود:با مسدود شدن فاضلاب سايت شكوفه فاضلاب اين سايت در خيابان كناري تخليه شده و وضعيت نامناسبي را بوجود آورده است به گونه اي كه بوي نامطلوب آن اهالي منطقه را رنج مي دهد.
وي با ابراز نگراني از وضعيت پيش آمده براي اهالي منطقه افزود:آلودگي ايجاد شده ناشي از سر ريز فاضلاب سلامت اهالي اين منطقه به ويژه كودكان را تهديد مي كند و احتمال انتقال بيماريهاي خطرناك به كودكان وجود دارد.
مجيدي با اشاره به اينكه بوي نامطبوع حاصل از فاضلاب در گرماي تابستان و گرد و غبار تشديد شده است گفت:با اين وضعيت خيابان ها از فاضلاب سرريز شده و عبور و مرور خودروها نيز با مشكل مواجه شده است.
يكي ديگر از ساكنان سايت گلبرگ كوي مهرشهر دزفول نيز گفت:بيش از سه ماه است كه با اين مشكل مواجه هستيم و بر خلاف پيگيري فراوان از طريق اتحاديه مسكن مهر،فرمانداري ،آبفا و پيمانكاران هيچ كس جوابگوي ما نيست.
حسين شفيعي افزود:در حال حاضر شهرداري در حال محوطه سازي و آسفالت خيابانهاي مهرشهر است كه به دليل مشكل ايجاد شده در شبكه فاضلاب امكان ادامه كار و آسفالت خيابان مذكور وجود ندارد.
وي اظهار كرد:تاكنون به دليل نبود آسفالت با مشكلات زيادي بويژه در زمستان مواجه بوديم ولي اكنون كه مشكل فاضلاب هم اضافه شده فقط خواهان حل اين مشكل و رفع آلودگي از سطح خيابان هستيم .
شفيعي با بيان اينكه مشكل فاضلاب زندگي 300 خانوار ساكن در اين منطقه را مختل كرده است از مسوولان ذيربط خواست براي حل مشكل وارد عمل شوند.
رييس اتحاديه مسكن مهر دزفول نيز در اين خصوص گفت:به دليل استفاده از منهول هاي با كيفيت پايين در شبكه فاضلاب كوي مهر شهر لذا منهول ها شكسته شده و شبكه فاضلاب با مصالح ساختماني پر شده است.
عبدالرحيم طهراني نژاد با انتقاد از كوتاهي اداره آب و فاضلاب در اين خصوص افزود:اداره آب وفاضلاب دزفول وظيفه حل اين مشكل را دارد ولي به بهانه هاي مختلف از وظيفه خود شانه خالي مي كند .
وي گفت:اداره آب وفاضلاب دزفول از سال 90 هزينه نصب انشعابات را دريافت كرده ولي اقدام به نصب انشعابات نكرد تا اتخاديه وارد عمل شد.
طهراني نژاد افزود:اداره آب وفاضلاب در اين خصوص همكاري نمي كند و بايد جوابگو باشد.
رييس اداره آب و فاضلاب دزفول نيز با بيان اينكه اين اداره هنوز شبكه فاضلاب مهرشهر دزفول را تحويل نگرفته و ملزم به حل مشكلات پيش آمده نيست گفت:با اين وجود اداره آب و فاضلاب دزفول تاكنون چند بار نسبت به لايروبي شبكه فاضلاب مهر شهر كه از سوي اتحاديه مسكن مهر دزفول تخريب شده بود اقدام كرده است.
جمال الدين برفر گفت:اتحاديه مسكن مهر دزفول كه اقدام به محوطه سازي در كوي مهر شهر دزفول كرده با بي احتياطي صورت گرفته با مشكل فاضلاب مواجه شده كه بايد در اين خصوص جوابگو باشد.
عدم تحويل فاضلاب كوي مهرشهر دزفول به اداره آب وفاضلاب در حالي است كه رييس اتحاديه مسكن مهر دزفول مي گويد فاضلاب اين منطقه در اختيار پيمانكاران آب و فاضلاب مي باشد.
تا حل اختلاف بين اداره آب و فاضلاب و اتحاديه مسكن مهر دزفول ساكنان كوي مهرشهر بايد همچنان آلودگي ناشي از فاضلاب را تحمل كنند.
در منطقه مهر شهر دزفول دو هزار و 312 واحد مسكوني در قالب مسكن مهر وجود دارد كه بيش از 80درصد آنها به متقاضيان واگذار شده است.
7278/6068

سرخط اخبار استان‌ها