۱۵ شهریور ۱۳۹۴، ۱۴:۳۸
کد خبر: 81749650
T T
۰ نفر
تعطیلی یك بیمارستان دولتی بزرگ در صنعا به دلیل بمباران

تهران-ایرنا- یك منبع آگاه در وزارت بهداشت یمن امروز یكشنبه اعلام كرد كه بیمارستان دولتی السبعین در صنعا به دلیل زیان های ناشی از بمباران متجاوزان عربستانی تعطیل شد .

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع ، این منبع یمنی گفت : بیماران بستری شده در این بیمارستان پس از تعطیلی به بیمارستان های دیگر منتقل شده و نیروهای این بیمارستان نیز از ترس حملات هواپیماهای متجاوز در خانه های خود مانده اند .
سازمان بشردوستانه امنیت كودكان، دوشنبه هفته گذشته تاكید كرده بود كه بیمارستان بزرگ السبعین كه بیمارستانی تخصصی برای درمان مادران و نوزادان در صنعا پایتخت یمن است ، به دلیل كمبود سوخت و همچنین دارو در آستانه تعطیلی قرار گرفته است .
سازمان بشردوستانه امنیت كودكان همچنین به نقل از هلال البحری مدیر این بیمارستان اعلام كرد : اوضاع این بیمارستان بسیار وخیم است و اگر این بیمارستان بسته شود، زنان و كودكان زیادی جان خود را از دست می دهند .
وی با اشاره به اهمیت این بیمارستان برای زنان و كودكان یمنی گفت : اگر این بیمارستان بسته شود، شمار زنان و كودكانی كه جان خود را از دست می دهند ، از زنان و كودكانی كه بر اثر بمب ها و گلوله باران كشته می شوند، بیشتر می شود .
این سازمان در ادامه از محاصره یمن كه باعث ایجاد مشكل در فعالیت های این بیمارستان شده، شدیدا انتقاد كرد .
سازمان بشردوستانه امنیت كودكان خطر نشان كرد بیش از 15 میلیون نفر در یمن از كمك های پزشكی و بهداشتی اساسی محروم اند .
كارشناسان بخش بهداشت و پزشكی بین المللی و همچنین یمنی اعلام كرده اند بیش از نیم میلیون كودك یمنی از سوء تغذیه حاد رنج می برند .
از سوی دیگر صندوق كودكان سازمان ملل متحد 'یونیسف' 10 روز پیش اعلام كرد: از ابتدای ماه مارس گذشته (فروردین) تاكنون دست كم 398 كودك یمنی كشته و 605 كودك دیگر زخمی شده اند.
عربستان در ائتلاف با 9 كشور عربی منطقه به جز عمان از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز كرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این كشور را به حاكمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله كه امنیت شهرهای یمن را در اختیار دارد، جلوگیری كند.
خاورم **2041**1579
۰ نفر