۱۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۱۴
کد خبر: 81713403
T T
۰ نفر
الزام مالكان املاك اجاره ای به ارایه اظهارنامه

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت:‌ همه مالكان املاك اجاره ای چه مسكونی و چه تجاری و اداری باید اظهارنامه مالیاتی پركنند.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا ،حسین بنی صفار‌ با بیان اینكه در تهران مالكان املاك مسكونی اجاری تا 150 متر معاف از مالیات هستند، افزود: با این حال همه مالكان باید اظهارنامه مالیاتی ارائه دهند تا بتوانند از این معافیت استفاده كنند.
وی افزود: از نظر سازمان امور مالیاتی همه موجرها مشمول مالیات نیستند، اما همه ‌آنها موظفند برای استفاده از معافیت های مالیاتی اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه دهند.
رئیس سازمان امور مالیاتی شهر و استان تهران، گفت: مالكان باید تا آخر تیر اظهارنامه های خود را ارائه می دادند و اگر مالكی تاكنون این كار را نكرده می تواند همچنان با مراجعه به سازمان امور مالیاتی اظهارنامه خود را ارائه دهد.
وی افزود‌: اگر این كار انجام نشود ما پرونده ها را رسیدگی و حتماً مالیات را مطالبه خواهیم كرد.
رئیس سازمان امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت:‌ از نظر این سازمان املاكی كه در اختیار غیرمالك است اعم از مسكونی و تجاری اجاره ای تلقی می شود ، البته املاكی كه به بخش تجاری و اداری به اجاره داده شده اند شامل معافیت مالیاتی نیستند.
بنی صفار گفت: اگر مستاجر شخصیت حقوقی یا مشمولان بند الف و یا ادارات باشد در پرداخت مالیات به صورت علی الحساب مالیات اجاره را محاسبه و آن را از مبلغ اجاره كم كرده و به نظام مالیاتی خواهند پرداخت.
رئیس سازمان امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: اما خود موجر در پایان سال تكلیف دارد كه اظهارنامه مالیاتی را ارائه دهد.
بنی صفار افزود: اگر كسی تاكنون اظهارنامه مالیاتی را نداده می تواند خارج از موعد اظهارنامه را ارائه دهد.
اقتصام(1) 9141**1558
۰ نفر