۱۰ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8169239
T T
۰ نفر
مقام بهداشتی عراقی : بیماری وبا در مناطق آلوده کنترل شده است .............................................................
بغداد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/07/86 خارجی.بهداشتی.عراق.وبا.
رییس اتاق بحران برای ارزیابی و کنترل بیماری وبا در وزارت بهداشت عراق گفت: شیوع بیماری واگیردار وبا در اغلب مناطق آلوده این کشور کنترل شده است.
"عادل محسن عبدالله" در اظهاراتی که روز سه شنبه در بغداد منتشر شد، افزود: وزارت بهداشت با تدابیر پیشگیرانه ای که در مناطق آلوده و مشکوک به آلودگی اتخاذ کرده، توانسته است از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری کرده و آن را کنترل کند.
وی از جمله این تدابیر را تامین آب شرب سالم برای مناطق آلوده و مشکوک به آلودگی و افزایش فعالیت های تبلیغاتی و آگاهی بخشی به اهالی در این مناطق و توزیع قرص های تصفیه کننده آب میان شهروندان ذکر کرد.
عادل محسن ادامه داد: با تدابیر اتخاذ شده توسط این وزارتخانه، تعداد تلفات بیماری وبا در عراق در مقایسه با آمار جهانی رقم پایینی برآورد می شود.
وی آمار کلی تلفات بیماری وبا در عراق را از آغاز انتشار آن در ماه "اوت" گذشته (شهریور - مهر)، 12 نفر ذکر کرد.
رییس اتاق بحران برای ارزیابی و کنترل بیماری وبا در عراق افزود: آمار مبتلایان به بیماری وبا در هفته های گذشته دو هزار و 800 نفر بود که تمامی آنها معالجه شده و اکنون زندگی طبیعی خود را سپری می کنند.
وی اغلب این مبتلایان را از استانهای کرکوک، سلیمانیه، اربیل، واسط، بغداد و بصره ذکر کرد.
عادل محسن یادآور شد: اغلب مبتلایان کسانی بوده اند که آب شرب ناسالم مانند آب رودخانه یا چاه مصرف کرده اند.
از طرفی گزارش مرکز کنترل بیماریهای واگیر در وزارت بهداشت عراق حاکیست که از میان مناطق آلوده تنها امکان کنترل بیماری در استان کرکوک مهیا نشده است.
بر اساس این گزارش در چند روز اخیر 101 مورد ابتلای تازه به بیماری وبا در کرکوک شناسایی شده است.
مرکز کنترل بیماری های واگیردار عراق علت شیوع بیماری در این استان را فقدان شبکه های مناسب انتقال آب شرب سالم و سطح پایین آگاهی عمومی و مصرف آبهای ناسالم ذکر کرده است.
بر اساس گزارش این مرکز، بیماری در دو استان اربیل و سلیمانیه که پیشتر وبا در آنها شیوع یافته کنترل شده و تعداد مبتلایان به این بیماری در این دو استان کاهش یافته است.
وزارت بهداشت عراق اخیرا و در پی شناسایی اولین مورد ابتلا به بیماری وبا در جنوب بغداد، اقدام به بستن پنج کارخانه تولید یخ در مناطق "پل دیاله" و "نهروان" و "تامیم" کرد.
خاورم/2291/252/1158/1514 شماره 107 ساعت 12:36 تمام
۰ نفر

سرخط اخبار جهان