۲۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۰
کد خبر: 81678240
T T
۰ نفر
رژيم سعودي آتش بس يمن را نقض كرد

تهران - ايرنا - رژيم سعودي نيمه شب گذشته چند دقيقه پس از آغاز آتش بس اعلام شده از سوي سازمان ملل در يمن را نقض كرد.

به گزارش پايگاه اينترنتي عربي پرس، اين آتش بس پنجشنبه گذشته از سوي سازمان ملل اعلام شد و ارتش يمن و جنبش انصارالله با آن موافقت كردند.

جنگنده هاي متجاوز سعودي بامداد امروز (شنبه) مناطق مختلف يمن را بمباران كردند اما تاكنون از تلفات انساني اين حملات گزارشي به دست نيامده است. حملات هوايي ياد شده بر مجتمع تجاري عزيز در منطقه حرض در استان حجه واقع در غرب يمن تمركز دارد.

احمد عسيري سخنگوي ائتلاف متجاوزان عربستاني و عربي به يمن، ديروز تاكيد كرد كه كشورش براي آتش بسي كه سازمان ملل آغاز آن را نيمه شب گذشته اعلام كرد، اهميتي قائل نيست زيرا اين سازمان بدون هماهنگي با رياض چنين تصميمي اتخاذ كرده است.

عسيري تاكيد كرد: سازمان ملل هيچگونه تضمين و مكانيزمي براي نظارت بر نحوه اجراي اين آتش بس ارائه نداده و در نتيجه تصور نمي كنم كه آتش بس يكجانبه به سود ملت يمن باشد.

اظهارات عسيري نشان مي دهد كه آل سعود همچنان به حملات تجاوزكارانه بي هدف خود عليه ملت يمن ادامه خواهد داد؛ همچنانكه بمبارانهاي نيمه شب گذشته يمن بي هدف انجام گرفت.

در نيويورك قرار بود كنفرانس مطبوعاتي براي اعلام آتش بس برقرار شود اما اين كنفرانس لغو گرديد و به جاي آن بيانيه اي صادر شد كه در آن آمده است: 'سازمان ملل تمام تلاش خود را بكار مي برد تا ظرف چند روز باقيمانده از ماه رمضان حداكثر كمكهاي ممكن را به يمن ارسال كند.'

در بيانيه سازمان ملل از استقبال طرفهاي يمني از آتش بس تشكر و قدرداني شده است.

طرفهاي يمني به ويژه جنبش انصارالله از آتش بس سازمان ملل استقبال كرده و انصارالله نسبت به نقض اين آتش بس از سوي آل سعود ابراز نگراني كرده است.

طرفهاي يمني به سازمان ملل اطمينان دادند كه اين آتش بس را نقض نخواهند كرد و در همين رابطه ارتش يمن و كميته هاي مردمي به نقض آتش بس از سوي عربستان و ائتلاف عربي در سپيده دم امروز تا اين لحظه هيچگونه واكنشي نشان نداده اند.

كارشناسان، تجاوز عربستان به يمن و محاصره مردم اين كشور را به اقدام رژيم صهيونيستي در قبال ساكنان غزه، تشبيه كرده اند.

عربستان با ائتلاف 9 كشور عربي منطقه به جز عمان و همراهي آمريكا از 6 فروردين سال جاري حملات گسترده اي عليه فقيرترين كشور عربي منطقه به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادي رييس جمهوري فراري و مستعفي را به حاكميت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش انصارالله كه امنيت شهرهاي يمن را تامين مي كردند، جلوگيري كند.

خاورم ** 1487/1275

سرخط اخبار جهان