۱۷ تیر ۱۳۹۴، ۱۹:۲۵
کد خبر: 81675710
T T
۰ نفر
غرب مازندران در سوگ مولاي متقيان حضرت علي (ع) درعزا است

نوشهر - ايرنا - عاشقان امامت و ولايت در غرب استان در سالروز شهادت مولاي متقيان حضرت علي (ع) با حضور در مساجد و حسينيه ها و راه اندازي دسته هاي عزاداري به راز و نياز با خالق يكتا پرداخته و در سوگ آن امام همام اشك ماتم ريختند.

به گزارش ايرنا، همزمان با سالروز شهادت امام علي (ع)، مردم مومن و روزه دار شهرستان هاي غرب مازندران روز چهارشنبه در حالي كه در غم شهادت اميرالمومنين لباس سياه بر تن داشتند در قالب دسته هاي سينه زني و زنجيرزني در اين شهرها به راه افتادند.

مردم ولايتمدار نوشهر و چالوس با سياه پوش كردن معابر و خيابانها واماكن عمومي و خصوصي و حضور در مساجد و حسينيه هاي شهرها و روستاهاي مختلف در سوگ نخستين امام شيعيان به عزاداري پرداختند.

آواي حزن انگيز مداحان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) و ناله و شيون سوگواران، نوحه خواني و سينه زني عاشقان مولا علي (ع) از تمام مساجد و حسينه ها، حال و هواي ديگري به غرب مازندران بخشيده است.

به گزارش ايرنا، رييس تبليغات اسلامي نوشهر با عرض تسليت سالروز شهادت حضرت علي (ع) گفت: مردم عزادار و سوگوار نوشهر صبح امروز در دسته ها و هيات هاي عزاداري در مقابل مسجد قائم به هم پيوستند و با نوحه خواني و سينه زني به سمت مسجد جامع حركت كردند.

حجت الاسلام رضا خطيبي با بيان اين كه عزاداري و سوگواري هيات هاي مذهبي با شور و حال خاصي در مسجد جامع نوشهر انجام شد افزود: مردم ولايتمدار و شهيد پرور نوشهر همچون سال هاي گذشته با شكوه و عظمت خاصي مراسم احياي شب بيست و يكم ماه مبارك رمضان در 160 مسجد اين شهرستان برگزار كردند و با حضور گسترده در مساجد و مصلي، ضمن راز و نياز با پروردگار و قرائت ادعيه مختلف به عزاداري شهادت امام نخست شيعيان حضرت علي (ع) پرداختند.

به گزارش خبرنگاران ايرنا از شهرستانهاي مختلف نظير اين آيين باشكوه در ساير مساجد، تكايا و حسينيه هاي در غرب مازندران با حضور خيل عزاداران امام اول شيعيان برپا و مراسم دسته روي هيات هاي مذهبي در تمام شهرستان هاي استان با شكوه و حضور پرشور مردم برگزار شد. ك/3

1295/6097

سرخط اخبار استان‌ها