۱۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۵۷
کد خبر: 81632347
T T
۰ نفر

گسترش كشت كلزا در دستور كار وزارت جهاد كشاورزی است

۱۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۵۷
کد خبر: 81632347
گسترش كشت كلزا در دستور كار وزارت جهاد كشاورزی است

تبریز - ایرنا- معاون امور زراعت وزارت جهاد كشاورزی گفت: توسعه كشت كلزا بخاطر نیاز كم به آب در دستور كار وزارت جهاد كشاورزی قرار گرفته است.

عباس كشاورز روز سه شنبه در بازدید از مزارع كلزا در شهرستان اسكو اظهار كرد: كلزا یك محصول اقتصادی است كه در صورت معرفی درست آن می‌تواند جایگاه خوبی در میان كشاورزان به دست آورد.

وی گفت : كشت كلزا به لحاظ تامین و تولید روغن و همچنین بخاطر نیاز كم به آبیاری از محصولات اساسی در كشاورزی است.

كشاورز با اشاره به اینكه به دلیل خشكسالی های اخیر مجبور شده ایم طرح الگوی كشت را عملیاتی كنیم ،افزود: در این الگو، كشت محصولاتی همچون كلزا از نظر پایداری دارای اهمیت بسیاری است.

كشاورز موضوع آب را از مسایل مورد توجه وزارتخانه جهاد كشاورزی اعلام كرد و گفت: با توجه به بحران جدی كه در زمینه منابع آبی كشور بوجود آمده، تمهیدات متعددی برای مدیریت این وضع اندیشیده و طرح هایی نیز تعریف شده كه در حال اجرا می باشند.

معاون امور زراعت وزارت جهاد كشاورزی به تشریح مزایای كشت كلزا در كشور پرداخت و گفت: كلزا بالای 40 درصد روغن دارد و روغن آن از تمام روغن ها به استثنای كنجد و كتان بهتر است؛ كلزا همچنین حاصلخیز كننده و پایداركننده خاك است و هر محصولی كه پس از آن كشت شود تا 22 درصد افزایش تولید خواهد داشت.

وی افزود: آموزش كشاورزان یكی از سیاست های مهم این وزارتخانه است زیرا كه آموزش كشاورزان باعث می‌شود ما مزارع قابل قبولی داشته باشیم.

معاون وزیر جهاد كشاورزی امروز چهارشنبه برای بازدید از طرح های كشاورزی آذربایجان شرقی به تبریز سفر كرد.

7223/518/1352
۰ نفر