۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۳۱
کد خبر: 81620151
T T
۰ نفر
واحدهای مسكن مهر بیشتر شهرهای جدید تا پایان امسال واگذار می شود

شیراز- ایرنا- عضو هیات مدیره شركت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید كشور گفت: طرح های مسكن مهر در شهرهای جدید بجز شهر جدید پردیس استان تهران تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا، یدالله رحمانی روز یكشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از یك هزار و 826 واحد مسكن مهر شهر جدید صدرای شیراز افزود: از 400 هزار واحد مسكن مهر پیش بینی شده در شهرهای جدی، 147 هزار واحد بهره برداری شده و برنامه بر تكمیل واحدهای باقی مانده تا پایان امسال متمركزاست.

وی اظهار كرد: تنها در شهر جدید پردیس در استان تهران كه برخی طرح های مسكن مهر آن در سال 91 آغاز شده است، بهره برداری از بخشی از واحدهای در دست احداث به سال آینده موكول می شود.

عضو هیات مدیره شركت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید كشور كه این شركت از زیر مجموعه های وزارت راه و شهرسازی است، گفت: در سراسر كشور حدود دو میلیون و 200 هزار واحد مسكن مهر ثبت نام شد كه یك میلیون و 300 هزار واحد به بهره برداری رسیده است و تلاش مجموعه وزارت راه و شهرسازی در راستای تكمیل 900 هزار واحد باقیمانده است.

این مقام مسوول در ادامه گفت: طرح مسكن اجتماعی با هدف تامین مسكن خانواده های كم بضاعت كه قادر به تامین حداقل آورده برای ساخت مسكن نیز نیستند در دستور كار دولت است و با اخذ مجوزها و پیش بینی سازوكارها آغاز می شود.

رحمانی درباره زمان اتمام طرح های مسكن مهر شهرصدرا نیز گفت: تلاش بر این است كه اكثر واحدهای مسكن مهر در این شهر جدید تا پایان آذرماه به بهره برداری برسد.

عضو هیات مدیره شركت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید كشور افزود: با وجود این كه ایجاد زیرساخت ها در شهرهای جدید از تكالیف قانونی دستگاه های متولی است، این شركت مادر تخصصی توجه به نیازهای ساكنان شهرهای جدید در این زمینه را مدنظر دارد.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه، افزون بر 500 میلیارد ریال از منابع این شركت برای ساخت پنج مدرسه، شش مسجد و 64 واحد تجاری، محوطه سازی و ایجاد بولوار و معابر و ... در این شهرها هزینه شده است.

در این آیین یك هزار و 826 واحد مسكن شهر صدرا به بهره برداری رسید تا پرونده حدود نیمی از واحدهای مسكن مهر پیش بینی در این شهر جدید بسته شود.

با افتتاح این واحدهای مسكن مهر، شمار واحدهای مسكن مهر افتتاح شده تا به امروز در شهر جدید صدرا به عدد 11 هزار و 469 واحد رسید.

بنا بر اعلام مدیر بخش مسكن مهر شركت عمران شهر صدرا، 12 هزار و 404 واحد مسكن مهر دیگر در این شهر جدید در دست اجرا است.

شهر جدید صدرا در 15 كیلومتری شمال غرب شیراز واقع شده است. ك/2

2027 / 1876
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد