۳۰ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8160999
T T
۰ نفر
هزاران دانشمند اسراییلی از سرزمینهای اشغالی مهاجرت کرده اند ...........................................................
بیروت، خبرگزاری جمهوری اسلامی 30/05/86 خارجی.سیاسی.رژیم صهیونیستی.
مقام های رژیم صهیونیستی اعتراف کردند که هزاران دانشمند اسراییلی از زمان اشغال فلسطین تاکنون از سرزمینهای اشغالی مهاجرت کرده اند.
به گزارش ایرنا از بیروت، "شرگا بروش" رییس اتحادیه صنعتگران اسراییل طی اظهاراتی که روز سه شنبه منتشر شد، اعلام کرد که بیش از 650 هزار یهودی از زمان تاسیس اسراییل در سال 1948 ، اسراییل را ترک کرده اند.
وی با هشدار به دولت "ایهود اولمرت" گفت: این افراد سودهای فراوانی را با خود به کشور مقصد برده اند که باقی ماندن آنها در اسراییل، می توانست حدود یکصد هزار فرصت کاری را فراهم کند و همچنین کالاهایی تولید شود که دهها میلیارد دلار صادرات داشته باشد.
به گفته بروش، خطرناکترین امر در پدیده مهاجرت، فرار مغزهاست به طوری که 25 هزار اسراییلی طی سالهای 1999 تا 2006، تنها به آمریکا سفر کرده اند و هزاران نفر دیگر نیز به سایر کشورها رفته اند.
وی، کاهش بودجه های مربوط به پژوهشهای توسعه ای در بخش صنعت را مهمترین دلیل مهاجرت اسراییلی ها دانست.
پیش از این نیز نتایج برخی نظرسنجی های انجام شده در سرزمین های اشغالی نشان داده نیمی از جوانان در اسراییل ترجیح می دهند به خارج از سرزمین های اشغال شده فلسطینی ها مهاجرت کنند.
منابع خبری رژیم صهیونیستی گفته اند نتایج این نظر سنجی ها حاکی است 68 درصد از جوانان در اسراییل ، اوضاع را برای زندگی خود مناسب نمی دانند و جوانان اسراییلی بین 14 تا 18 سال که توسط دانشگاه "تل حی" مورد نظر سنجی قرار گرفته اند گفته اند که ترجیح می دهند برای زندگی به خارج سفر کنند.
در این نظر سنجی 273 جوان پاسخ داده و 68 درصد آنان اوضاع در اسراییل را رضایت بخش نمی دانند.
85 درصد از جوانان در این نظر سنجی بر این باورند که رژیم صهیونیستی درحل مشکلات اقتصادی ناتوان است و 71 درصد نیز از اوضاع اقتصادی اسراییل ابراز نگرانی کرده اند.
وزیرآموزش عالی رژیم صهیونیستی درباره نتایج این نظر سنجی گفته است ما در زمانی زندگی می کنیم که اسراییل در معرض انتقاد قرار دارد و عجیب نیست که جوانان از اسراییل احساس سرخوردگی کنند.
پیش از این نیز یک گزارش که در داخل رژیم صهیونیستی با عنوان " بدون شرم ، اسراییل را ترک می کنند منتشر شده ، حاکی از افزایش خروج یهودیان از فلسطین اشغالی و سکونت آنان در استرالیا، آمریکا، کانادا و برخی کشورهای دیگر است.
این گزارش می گوید هر روز تعداد بیشتری از نخبگان و دانش آموختگان عالی از سرزمین های اشغالی خارج و در کشورهای دیگر ساکن می شوند و شهرک نشینان اسراییلی بطور روزمره در محافل مختلف مردمی ، از مهاجرت یهودیان سرخورده به غرب سخن می گویند.
در همین پیوند " یسراییل اومان " برنده جایزه نوبل در اقتصاد نیز نسبت به ادامه ی بقای " اسراییل " در دراز مدت ابراز تردید کرده و گفته است بسیاری ازیهودیان نمی دانند برای چه در اسراییل هستند و متوجه این واقعیت شده اند که اسراییل تنها مکان برای سکونت آنها نیست.
خاورم 2080/2083/2087/265 شماره 038 ساعت 10:32 تمام
۰ نفر

سرخط اخبار جهان