۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۴۷
کد خبر: 81599145
T T
۰ نفر
معاون وزير ارشاد از استاد محمدپرست در بيمارستان عيادت كرد

مشهد - ايرنا - معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از استاد محمدپرست در مشهد عيادت كرد.

محمد‌عثمان محمد‌پرست از اساتيد برجسته موسيقي مقامي خراسان از مدتي پيش بخاطر بيماري در بيمارستان مهر مشهد بستري است.

اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي روز پنجشنبه به نقل از علي مرادخاني گزارش داد: از اينكه استاد محمدپرست در وضعيت جسمي مناسبي قرار دارند بسيار خوشحال هستم.

وي با تاكيد بر اينكه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي پيگير وضعيت سلامت استاد محمدپرست است افزود: اين هنرمند از دوستان قديم من است كه از سال 59 وي را مي شناسم.

معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين گفت: قصد داريم برنامه ‌اي ويژه به منظور تجليل از بزرگان حوزه موسيقي مقامي ايران در تالار وحدت تهران برگزار نماييم.

وي افزود: اميدواريم با برگزاري اين مراسم بتوانيم گلچيني از بزرگان را داشته باشيم كه بطور قطع يكي از ستاره‌هاي حاضر در آن مراسم عثمان محمد‍‌پرست خواهد بود.

عثمان محمدپرست استاد دوتار نواز موسيقي مقامي به علت سكته در بيمارستان مهر بستري شده است.

محمدپرست همچنين دير زماني است كه داراي فعاليتهاي خيرخواهانه در حوزه مدرسه سازي مي باشد. او از موسسان جامعه ياوري فرهنگي به عنوان يك سازمان غيرانتفاعي مدرسه ساز در ايران بوده است.

اين هنرمند عرصه موسيقي همراه با مجتبي كاشاني و نيكول فريدني اين سازمان را بنا نهاده و در طي سالها فعاليت توانسته 600 مدرسه را در مناطق محروم كشور بنا نهد.

عثمان محمدپرست آثار مطرح و معروفي دارد كه مهمترين آنها 'مقام نوايي از اشعار طبيب اصفهاني' مي باشد و با پنجه سحرآميزش از چاوشي و سرحدي گرفته تا ديگر مقامهاي اين ديار اجراهاي گوناگوني را درعين وحدت آفريده است.

7498/1858

سرخط اخبار استان‌ها