۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۵:۲۰
کد خبر: 81588981
T T
۰ نفر

جنگنده های سعودی بامداد امروز صنعا را بمباران كردند

۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۵:۲۰
کد خبر: 81588981
جنگنده های سعودی بامداد امروز صنعا را بمباران كردند

تهران - ایرنا - جنگنده های سعودی در تازه ترین حملات خود به یمن، بامداد امروز(چهارشنبه) منطقه «فج عطان» در صنعا را بمباران كردند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «صوت سبأ» شاهدان عینی گفتند كه صدای چند انفجار شدید را در مناطقی از صنعا شنیده اند و شاهد تیراندازی و شلیك گسترده پدافند هوایی به سوی هواپیماهای سعودی بوده اند.

ساكنان محلی همچنین خاطرنشان كردند كه در این حملات، منطقه فج عطان و انبارهای سلاح و مهمات در «جبل نقم» و نیز شماری از مراكز تحت كنترل نیروهای انصارالله هدف قرار گرفته است.

جنگنده های عربستانی روز گذشته(سه شنبه) نیز در ادامه حملات خود به یمن، فرودگاه غیرنظامی صنعا را بمباران كردند كه در پی آن یك هواپیمای غیرنظامی دچار آتش سوزی شد.

شبكه المیادین نیز گزارش داد كه جنگنده های عربستان روز گذشته یك هتل در منطقه «ابین» واقع در شرق «خور مسكر» در استان عدن را بمباران كردند.

از سوی دیگر همزمان با اقدام به فرود یك فروند هواپیمای حامل كمك های غذایی و دارویی ایران در فرودگاه صنعا، جنگنده های متجاوز سعودی درعملیاتی برخلاف مقررات ایمنی پروازهای غیرنظامی، برج مراقبت و فرودگاه صنعا را بمباران كردند و مانع از فرود هواپیمای كمك رسان هلال احمر ایران شدند.

كارشناسان، محاصره هوایی و دریایی مردم یمن از سوی عربستان و كشورهای هم پیمانان ریاض را به محاصره فلسطینان ساكن غره از سوی رژیم صهیونیستی تشبیه می كنند.

از زمان فرار منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن از عدن، این شهر بندری شاهد درگیری های شدید میان نیروهای جنبش انصارالله و شبه نظامیان وابسته به هادی بوده است. هادی ماه گذشته یمن را ترك كرد و به عربستان گریخت.

نهادهای سازمان ملل با یادآوری ناآرامی های اخیر یمن كه تاكنون 300 هزار تن از مردم آن كشور را به ویژه درایالت های حجه و حدیده آواره كرده، اعلام كرده است كه نهادهای كمك رسانی این سازمان تاكنون موفق شده اند مواد غذایی و سایر نیاز های اولیه را در میان 500 هزار تن از شهروندان آسیب دیده یمنی در هفت ایالت مختلف آن كشور توزیع كنند.

به گزارش ایرنا، در حالی كه از آغاز تجاوز عربستان به یمن تاكنون بیش از سه هزار و 500 تن كشته، بیش از 6 هزار تن زخمی و 90 تا 95 هزار خانواده نیز از خانه های خود در روستاها و شهرها آواره شده اند، سازمان ملل برای توقف این تجاوز و جلوگیری از ادامه كشتار غیرنظامیان وارد عمل نشده و با انتشار بیانیه های بی اثر، در عمل به نوعی از تجاوز عربستان به یمن حمایت كرده است.

جنگنده های 9 كشور عربی از جمله كشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس (به جز عمان) و آمریكا از ششم فروردین تاكنون، عربستان را در تجاوز هوایی به یمن همراهی می كنند.

شبد**1480** 2023

سرخط اخبار جهان