۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۱۹
کد خبر: 81580523
T T
۰ نفر

بحرین: به روابط حسنه با ایران امیدواریم

۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۱۹
کد خبر: 81580523
بحرین: به روابط حسنه با ایران امیدواریم

تهران- ایرنا-شیخ خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین با اشاره به نشست امنیتی آتی آمریكا وكشورهای حاشیه خلیج فارس در كمپ دیوید برای بررسی مسائل خاورمیانه به ویژه توافق هسته ای ایران وغرب گفت: به روابط حسنه با ایران چشم امید داریم.

به گزارش خبرگزاری بحرین، شیخ خالد بن احمد آل خلیفه افزود: ما در این نشست از هرگونه توافق به نفع كشورهای خلیج فارس و تقویت امنیت و ثبات آن به طوری كه شبح جنگ را از منطقه دور كند، استقبال می كنیم .

وی ادامه داد: در دستور كار این نشست كه به درخواست باراك اوباما رئیس جمهوری آمریكا 23 اردیبهشت در كمپ دیوید برگزار می شود، توافق هسته ای آتی آمریكا و ایران نیز بررسی می شود.

وزیر خارجه بحرین گفت: ما از هر توافقی به نفع كشورهای حاشیه خلیج فارس كه موجب تقویت بیشتر امنیت و ثبات آن شود با آغوش باز استقبال می كنیم و به توسعه روابط حسنه با همسایه خود ایران امیدوار هستیم .

وزیر خارجه بحرین درباره احتمال برقراری آتش بس در یمن گفت: بحرین با استقبال از برقراری آتش بس در یمن خواهان حل سیاسی بحران این كشور است زیرا این امر به طور كلی نقش مهمی در امنیت وثبات منطقه دارد.

باراك اوباما رئیس جمهوری آمریكا چندی پیش از سران كشورهای عربی حوزه خلیج فارس از جمله، امارات، كویت، عمان، قطر و بحرین برای شركت در نشستی در كمپ دیوید در 23 اردیبهشت برای بررسی مسائل امنیتی خاورمیانه دعوت به عمل آورد.

خاورم** 1453**1566
۰ نفر