۳۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۴۰
کد خبر: 81576638
T T
۰ نفر

شهركرد – ايرنا – مديركل كتابخانه‌هاي عمومي چهارمحال و بختياري گفت: سرانه فضاي فيزيكي كتابخانه در اين استان با ميانگين كشوري در برنامه پنجم توسعه، فاصله دارد.

به گزارش ايرنا، فرهاد خليل مقدم، ظهر يكشنبه، در انجمن كتابخانه‌هاي عمومي چهارمحال و بختياري اظهار داشت: ميانگين سرانه فضاي فيزيكي كتابخانه‌هاي كشور تا پايان برنامه پنجم توسعه، بايد به چهار متر مربع به ازاي هر يكصد نفر برسد.

وي به وجود 47 كتابخانه نهادي و 14 كتابخانه مشاركتي در چهارمحال و بختياري اشاره و تأكيد كرد: اكنون در استان، سرانه فضاي فيزيكي كتابخانه‌هاي عمومي، سه و دو دهم متر مربع به ازاي هر يكصد نفر است.

خليل مقدم افزود: بيشترين ميزان اين سرانه در شهرستان بروجن با چهار و 47 صدم متر مربع و در شهرستان شهركرد با چهار و 33 صدم متر مربع و كمترين آن در شهرستان لردگان با 93 صدم متر مربع است.

وي تصريح كرد: بايد تا پايان برنامه پنجم توسعه، 35 درصد از جمعيت چهارمحال و بختياري به عضويت كتابخانه‌هاي عمومي درآيند و اين در حاليست كه تاكنون تنها 38 هزار و 752 نفر از مردم اين استان عضو كتابخانه‌ها هستند.

مديركل كتابخانه‌هاي عمومي چهارمحال و بختياري بيان داشت: به منظور ارتقاي كمي و كيفي سرانه فيزيكي و علمي كتابخانه‌هاي استان، در روستاهاي بالاي يكهزار و 500 نفر جمعيت، كتابخانه احداث و راه‌اندازي مي‌شود.

وي اضافه كرد: در اين طرح، روستاهايي كه جمعيت بالاتري دارند، در اولويت قرار مي‌گيرند.

خليل مقدم در بخش ديگر سخنان خود گفت: طبق قانون، نيم درصد از درآمد شهرداريها به اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي اختصاص دارد.

وي اظهار كرد: اكنون شهرداريهاي چهارمحال و بختياري، بابت نيم درصد سهم كتابخانه‌هاي عمومي، شش ميليارد ريال به اين اداره كل، بدهي دارند.

6027/7362

سرخط اخبار استان‌ها