۸ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8156840
T T
۰ نفر
"اولمرت" در فکر استفاده از ارتش اردن برای استقرار در کرانه باختری است .....................................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 08/05/86 خارجی.اسرائیل.اردن.فلسطین.
"ایهود اولمرت" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حال بررسی امکان حضور نیروهای اردنی در کرانه باختری پس از خروج نیروهای رژیم صهیونیستی از این منطقه است.
پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" روز دوشنبه با درج این خبر نوشت: اولمرت در پی توافق با "عبدالله" شاه اردن در دیدار اخیرش با وی، اکنون مشغول بررسی این مطلب است که از ارتش اردن بخواهد نیروهای مخصوص ضد تروریسم خود موسوم به "بدوی ها" را به کرانه باختری اعزام کند.
بر اساس این گزارش هم اکنون یک یگان 1500 تا 2000 نفره از سربازان فلسطینی موسوم به "گردان بدر" در درون ارتش اردن حضور دارند که حقوق خود را از تشکیلات خودگردان فلسطین دریافت می کند.
قراراست این موضوع در دیدار هفته آینده اولمرت و "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بررسی شود.
دیدار اولمرت و عباس احتمالا در شهر جرش در اردن برگزار شود.
"کاندولیزا رایس" وزیر خارجه آمریکا قرار است چهارشنبه این هفته وارد فلسطین اشغالی شود.
اولمرت گفت: زمانی که ما کرانه باختری را ترک می کنیم یک نیروی بین- المللی که احتمالا یک ارتش عرب خواهد بود جایگزین نیروهای ما دراین سرزمین خواهد شد.
وی پیش از این از "ناتو" و کشورهای غربی خواسته بود همانند سربازان حافظ صلح موسوم به "یوینفل" در جنوب لبنان، به غزه و کرانه باختری هم نیرو مستقر کنند، اما وی ظاهرا در تصمیم خود تجدید نظر کرده است.
صویر/1591/1431 شماره 059 ساعت 11:29 تمام
۰ نفر

سرخط اخبار جهان