۲۲ فروردین ۱۳۹۴، ۱۷:۵۳
کد خبر: 81567319
T T
۰ نفر
تعداد رایزنان بازرگانی ایران درخارج از كشور به 30 نفر افزایش می یابد

تهران - ایرنا - معاون امور بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت گفت: تعداد رایزنان بازرگانی ایران در خارج از كشور به 30 نفر افزایش پیدا می كند و ظرف روزهای آینده نمایندگان كشورمان در امارات عربی متحده، آفریقای جنوبی، افغانستان و هندوستان مستقر خواهند شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مزبور، میرابوطالب بدری افزود: یكی از برنامه‌های مهم این سازمان در سال جاری تداوم اعزام رایزنان بازرگانی است و چهار نفر رایزن در روزهای آینده به كشورهای هدف اعزام می‌شوند.

به گفته وی، اعزام رایزنان بازرگانی محور اساسی برنامه‌های سازمان توسعه تجارت در سال 1394 است و ارتقای تجارت تا حد زیادی بستگی به عملكرد رایزنان بازرگانی دارد.

این مقام مسئول تصریح كرد: رفع مشكلات تجار و بازرگانان ایرانی، ارتباط با مسئولان تصمیم‌گیر كشورهای هدف، شناسایی پروژه‌های فنی ـ مهندسی، اطلاع ‌رسانی به تجار و بازرگانان داخلی از اخبارها و رویدادها مهم كشور محل ماموریت، ارتباط با سفارتخانه‌ها، دعوت از اتاق‌های بازرگانی، تجار و بازرگانان برای حضور در نمایشگاه‌ها و همایش‌ها و تشكیل نشست های دوجانبه از جمله وظایف رایزنان است كه این وظایف در سال جاری با توجه به آموزش‌های سازمان توسعه تجارت بیش از پیش از رایزنان بازرگانی درخواست شده است.

وی خاطرنشان ساخت: عملكرد رایزنان به طور مرتب رصد می‌شود و تاكنون افرادی به عنوان رایزن در كشورهای عراق، لبنان، چین، جمهوری آذربایجان، ونزوئلا، ارمنستان، قزاقستان و پاكستان مستقر شده‌اند.

معاون سازمان توسعه و تجارت ایران یادآور شد: تونس، اندونزی، ویتنام، ایتالیا، روسیه، تركمنستان، ازبكستان، اسپانیا، عمان، عراق، كره جنوبی، چین، نیجریه، كنیا و افغانستان كشورهای محل استقرار رایزنان بازرگانی است و برای برخی كشورها علاوه بر رایزن، چند نفر دستیار نیز اعزام خواهند شد.

وی افزود: علاوه بر اعزام رایزن به پایتخت برخی كشورها، آستاراخان روسیه، اقلیم كردستان و بصره در عراق و هرات افغانستان نیز از جمله شهرهایی محسوب می شوند كه رایزن به آنها اعزام خواهد شد.

به گفته بدری، ضعف در امكانات سازمان توسعه تجارت ایران موجب شد تا نسبت به اعزام یك رایزن به كشورهای هدف اكتفا كند، این در حالی است كه بسیاری از كشورهای جهان همراه با اعزام رایزن تعداد 10 تا 30 نفر را به كشور مربوطه اعزام می نمایند.

اقتصام (1)1559**1558
۰ نفر