۱۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۴۲
کد خبر: 81562437
T T
۰ نفر
معرفي باندهاي كلاهبرداري ليزينگ خودرو در مستند بيراهه

تهران-ايرنا- مستند بيراهه امروز با موضوع معرفي كلاهبرداران شركت هاي ليزينگ خودرو به روي آنتن مي رود.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگي ايرنا از روابط عمومي شبكه يك سيما، در اين مستند دو شركت متخلف كه بدون مجوز و ثبت رسمي به دريافت پول براي فروش خودرو اقدام مي كردند، معرفي مي شوند.

هر يك از اين دو شركت در مدت كمتر از يك ماه، حدود 3 ميليارد تومان از متقاضيان خريد خودرو كلاهبرداري كرده اند.

در مستند بيراهه، علاوه بر روساي دو شركت ليزنگ كلاهبردار، با تعدادي از مالباختگان هم گفت و گو شده است.

در ادامه برنامه نيز سرهنگ محمديان رييس پليس آگاهي تهران با توضيح درباره نحوه فعاليت اين شركت ها، شگردهاي اخاذي و كلاهبرداري شركت هاي غيرمجاز را بيان مي كند.

مستند بيراهه به كارگرداني رضا صداقت شعار، كاري از گروه اجتماعي شبكه يك سيما است كه روزهاي سه شنبه ساعت 18:20 از اين شبكه روي آنتن مي رود.



*** پخش مستند نبرد بلد از شبكه افق

نبرد بلد مستندي است درباره آزادي شهر بلد از دست تكفيري هاي داعش كه از شبكه افق پخش مي شود.

فتنه تكفيري ها چند سالي است كه گريبان منطقه و حتي جهان را گرفته و گروه هاي تروريستي كه خود را خلف صالح پيامبر(ص) مي دانند و بر اين عقيده هستند يا اينگونه تبليغ مي خواهند به شيوه ايشان و البته به روايت خود، حكومتي اسلامي برپا كنند، بلاي جان همه مردم جهان به ويژه مسلمانان شده اند.

اين گروه ها كه از اسلام و مسلماني، فقط نامش را يدك مي كشند و در ظاهر هم به شرع مقدس هيچ پايبندي ندارند، چند سالي است در سوريه به جنايات بي شمار دست مي زنند، زنان و كودكان بي گناه را مي كشند و زير پرچم «لا اله الا الله» هرگونه جنايتي را مباح و بلكه واجب مي شمارند.

در عراق هم از يك سال و اندي پيش، گروهي تكفيري و تروريست به نام داعش قد علم كرده و بخش هايي از اين كشور را به تصرف خود در آورده كه البته در ماه هاي اخير و با اتحاد مردم اين كشور و حكم جهاد مرجعيت شيعه، از بسياري شهرها عقب رانده شده است.

يكي از شهرهايي كه اخيرا از دست اين گروه جنايت پيشه نجات يافته، بلد است؛ نبرد بلد مستندي است در رابطه با فتح اين شهر، يكي از مناطق مهم عراق كه به دست نيروهاي داعش اشغال شده بود.

روح الله رفيعي كارگردان و تهيه كننده اين مستند است كه براي پخش از شبكه افق در روز سه شنبه 18 فروردين ماه ساعت 17.30 در نظر گرفته شده و تكرار آن هم همان شب ساعت 23 و روز بعد ساعت 8:30 و 12:30 پخش مي شود.



*** برنده سيمرغ بلورين فجر به شبكه مستند آمد

مستند زيست محيطي در پناه بلوط كه در سي و دومين جشنواره بين المللي فيلم فجر سيمرغ بلورين را كسب كرد ، از شبكه مستند پخش مي شود.

در پناه بلوط به كارگرداني مهدي نورمحمدي به بررسي و شيوه زندگي سنجاب ايراني در جنگل‌هاي بلوط استان ايلام و همچنين خطرهايي كه از سوي انسانها از جمله شكار و از بين بردن محيط زندگي و در معرض انقراض قرار دادن سنجاب‌هاست مي‌پردازد.

اين فيلم در سي و دومين دوره جشنواره فيلم فجر نامزد دريافت پنج جايزه از جمله: بهترين كارگرداني فيلم بلند، بهترين كارگرداني بخش علمي ـ زيست‌محيطي ، بهترين تصويربرداري ، بهترين تدوين و بهترين دستاورد فني شد كه در نهايت توانست دو جايزه بهترين كارگرداني فيلم بلند (مهدي نورمحمدي) و بهترين تدوينگر (صادق رضانيا) را كسب كند.

همچنين در جشنواره هفتم سينما حقيقت نيز در پنج بخش بهترين تدوين، صداگذاري، تصويربرداري، بهترين مستند علمي، زيست محيطي و بهترين مستند بلند نامزد شده بود كه توانست عنوان بهترين فيلم مستند بلند و بهترين تدوين اين دوره را كسب كند.

در پناه بلوط روز چهارشنبه 19 فروردين ماه ، ساعت 23 و به مدت 57 دقيقه از شبكه مستند پخش مي شود.

فراهنگ**9187**1027
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ