۷ فروردین ۱۳۹۴، ۱۸:۲۷
کد خبر: 81552603
T T
۰ نفر

سد سرايدان از مكانهاي ديدني و جذاب گردشگري ايرانشهر

۷ فروردین ۱۳۹۴، ۱۸:۲۷
کد خبر: 81552603
سد سرايدان از مكانهاي ديدني و جذاب گردشگري ايرانشهر

زاهدان - ايرنا - معاون استاندار سيستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ويژه ايرانشهر گفت: سد سرايدان به عنوان يكي از مكانهاي ديدني و جذاب گردشگري اين شهرستان با مناظر زيبا و چشم نواز آماده ميزباني از مسافران و ميهمانان نوروزي است.

نبي بخش داوودي روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: سد سرايدان در 35 كيلومتري شمال شرقي ايرانشهر واقع شده و وجود نخل هاي پايين دست سد، مزارع سرسبز و رشته قناتها و چشمه هاي پرآب اطراف آن بر زيبايي اين مكان افزوده است.

وي با بيان اينكه سد سرايدان مكان خوبي براي سرمايه گذاري بخش خصوصي است اظهار داشت: دولت از سرمايه گذاراني كه خواهان سرمايه گذاري در اين منطقه هستند حمايت هاي لازم را خواهد كرد.

معاون استاندار و فرماندار ويژه ايرانشهر گفت: اين سد باظرفيت بيش از 12 ميليون متر مكعب آب بر روي رودخانه كنار رود واقع شده است و نقش بسيار مهمي در تغذيه دشت سركهوران، كنترل سيلابها، بازيابي و احياي زمين هاي فرسايش يافته پايين دست و احيا قنوات منطقه دارد.

داوودي بيان كرد: با احداث سد سرايدان 42 رشته قنات، 310 هكتار باغات و 270 هكتار از زمين هاي زراعي پايين دست كه بر اثر خشكسالي چند سال قبل خشك شده بودند دوباره احيا شدند.

وي افزود: سد سرايدان با هزينه اي افزون بر 140ميليارد ريال در سال 1389 به بهره برداري رسيده و نقش بسيار مهمي در توسعه كشاورزي و اشتغالزايي در منطقه داشته است.

ايرانشهر در 340 كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان و در مسير راه چابهار- بم و چابهار- زاهدان- ميلك واقع شده است.

7314/8006 / 6081

سرخط اخبار استان‌ها