۲۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۰۰
کد خبر: 81543367
T T
۰ نفر
915 کيلو گرم مواد مخدر در آذربايجان شرقي کشف شد

تبريز- ايرنا - فرمانده انتظامي آذربايجان شرقي گفت: در سال جاري 915 کيلوگرم انواع مواد مخدر از قاچاقچیان در استان کشف شد.

سردار محسن حسن خاني روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در اين خصوص 24 باند قاچاق مواد مخدر شناسايي و اعضاي آن ها دستگير شده اند.

وي اظهار کرد: همچنين سه ميليون مواد محترقه در استان کشف و ضبط و 80 توزيع کننده و فروشنده اين مواد دستگير شده اند که اين ميزان در مقايسه با کشفيات انجام يافته در سال گذشته سه برابر افزايش داشته است.

سردار حسن خاني با اشاره به طرح ارجاع پرونده هاي قضايي از کلانتري ها به دستگاه هاي قضايي از طريق سامانه الکترونيکي، گفت: تبريز دومين شهر پس از تهران در کشور است که اين طرح را در چهار کلانتري به صورت پايلوت اجرايي کرده است.

وي ادامه داد: با همکاري ها و تعاملات به عمل آمده با دستگاه قضايي استان به دنبال اين هستيم در سال 94 تمام پرونده هاي کلانتري ها در سطح استان به صورت الکترونيکي ارسال و دريافت شوند.

فرمانده انتظامي استان همچنين با اشاره به اينکه با جديت پيگير موضوعات مربوط به جرايم نيروها و کاهش اين جرايم هستيم، اظهار کرد: خوشبختانه در سال جاري اينگونه جرايم نسبت به سال گذشته 11 درصد کاهش داشته است.

وي با بيان اينکه بيشترين ميزان وقوع جرايم در شهرهاي تبريز، مراغه و مرند بوده است، افزود: در سال جاري 80 درصد سرقت هاي به وقوع پيوسته در استان کشف شده است.

سردار حسن خاني ادامه داد: در حوزه جرايم خشن تمام سرقت هاي مسلحانه و آدم ربايي ها در استان کشف و 80 درصد پرونده هاي سرقت به عنف نيز کشف شده است.

وي همچنين با اشاره به اجراي طرح هاي نوروزي از 28 اسفند ماه جاري در کشور گفت: نيروي انتظامي استان از ابتداي اسفند ماه و قبل از شروع طرح با حضور گسترده خود توانسته امنيت و آرامش را در بين مردم ايجاد کند که با کاهش 90 درصدي وقوع جرم نسبت به سال گذشته مواجه هستيم.

فرمانده انتظامي استان افزود: با همکاري و هماهنگي هاي به عمل آمده با مقامات قضايي استان براي ايجاد امنيت بيشتر در ايام نوروز و کاهش سرقت هاي احتمالي تمام سارقان سابقه دار و معتادان ولگرد از سطح معابر و شهرها پاکسازي و به مقامات قضايي تحويل داده مي شوند.

وي با بيان اينکه حضور پليس در ايام نوروز سه برابر روزهاي ديگر سال خواهد بود، اظهار کرد: اولويت اصلي پليس در اين ايام مبارزه با سرقت و کاهش تصادفات است و تمهيدات ويژه اي در اين خصوص صورت گرفته است.

سردار حسن خاني تاکيد کرد: در ايام نوروز هرگونه اسباب کشي ممنوع بوده و در صورت ضرورت بايد با کلانتري محل هماهنگي هاي لازم انجام شود.

وي يکي از عوامل اصلي حوادث جاده اي در ايام نوروز را واژگوني خودرو ها عنوان کرد و از شهروندان خواست: نسبت به مراعات سرعت مطمئنه و توصيه هاي پليس توجه ويژه اي داشته باشند.

فرمانده انتظامي آذربايجان شرقي با اشاره به اينکه 180 پليس افتخاري در سطح استان وجود دارد، گفت: براي نخستين بار از ظرفيت اين پليس براي استقرار بيشتر نظم و امنيت در ايام نوروز استفاده خواهد شد.

وي همچنين با اشاره به برگزاري مراسم چهارشنبه آخر سال، خاطرنشان کرد: پليس مخالف شادي مردم نيست و به دنبال ايجاد آرامش بيشتر است و درهمين راستا با مخلان نظم و آرامش در سطح شهرها، ميادين اصلي و خيابان ها برخورد خواهد شد.

6120/1756
۰ نفر