۱۲ اسفند ۱۳۹۳، ۲۰:۱۳
کد خبر: 81527929
T T
۰ نفر
نتانیاهو ایران را تهدید جدی برای صلح جهانی دانست/ واكنش منفی نمایندگان كنگره

تهران - ایرنا - بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه در كنگره آمریكا ادعا كرد: ایران تهدید جدی برای این رژیم و صلح جهانی است.

به گزارش شبكه های خبری، وی خطاب به كنگره گفت: نظام ایران، همواره دشمن آمریكا بوده و دشمن دوست شما، دشمن شماست.

وی مدعی شد : ما با تلاش ایران برای نابودی اسراییل و مردمش روبه رو هستیم.

به ادعای وی، ایران، به هم پیمانان آمریكا در همه جهان حمله كرده و بغداد،‌ دمشق،‌ بیروت و صنعاء را تحت سیطره خود درآورده است.

این سومین سخنرانی نتانیاهو در برابر كنگره آمریكا در دوره زمامداری وی به شمار می رود كه با تحریم 50 نماینده دمكرات كنگره روبرو شده است.

وی همچنین از واشنگتن خواست كه برای متوقف كردن پیشروی ایران با اسراییل متحد شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد كه ایران بارها اثبات كرده است كه قابل اعتماد نیست.

وی با توخالی خواندن تهدید ایران به ترك میز مذاكرات هسته ای مدعی شد كه تهران بیش از غرب به این توافق نیاز دارد.

نتانیاهو ادعا كرد كه ایران ‫برای امضای توافق هسته ای باید كمك های مالی و حمایت از تروریسم در جهان و نیز حمله به همسایگان خود در خاورمیانه را متوقف كند.

وی درادامه این ادعا افزود، هرگونه توافق با ایران متضمن ارایه امتیازهایی است كه تهران را قادر می سازد، دارای زیرساخت های دستیابی به سلاح هسته ای شود.

به گفته نتانیاهو، ایران و داعش می خواهند یك امپراتوری در منطقه ایجاد كنند و همه باید ‫برای متوقف كردن روند تروریسم ایران دست به دست هم دهیم.

وی درعین حال درادامه این سخنان به مبارزه ایران با داعش اذعان كرد و گفت: مبارزه ایران با داعش باعث نمی شود كه این كشور به دوست آمریكا تبدیل شود.

بسیاری از تحلیلگران غربی و حتی اسراییلی مهمترین هدف نتانیاهو از ایراد سخنانی تند علیه جمهوری اسلامی در كنگره را، جلب نظر تندروها برای كسب پیروزی در انتخابات پیش روی این رژیم عنوان كرده اند.

به باور آنها نتانیاهو در تلاش است ضمن ادامه جنجال برای خطر جهانی توصیف كردن ایران، به روند مذاكرات هسته ای ایران و غرب لطمه بزند و از آن به عنوان یك برگ برنده در انتخابات 17 مارس (26 اسفند) جاری استفاده كند.

در همین حال منابع خبری از تجمع تظاهركنندگان معترض به سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در برابر كاپیتول (ساختمان كنگره آمریكا) در واشنگتن پایتخت این كشور خبر دادند.

براساس این گزارش، این سخنرانی جنجالی كه بدون هماهنگی با مقام های كاخ سفید صورت می گیرد، با مخالفت های گسترده در آمریكا و فلسطین اشغالی روبرو شده است.

كاخ سفید نیز اعلام كرد كه بعید است باراك اوباما رییس جمهوری تمامی سخنرانی نتانیاهو را تماشا كند.

نتانیاهو روز یكشنبه پیش از عزیمت به واشنگتن برای سخنرانی جنجالی در برابر كنگره آمریكا، با مهم و حتی تاریخی توصیف كردن ماموریت خود گفت كه احساس می كند نماینده همه شهروندان اسراییل و یهودیان جهان است.

نتانیاهو با بیان نگرانی از امنیت رژیم صهیونیستی،افزود: من احساس نگرانی عمیق و واقعی برای امنیت مردم اسراییل می كنم و به هر كاری كه در توانایی ام باشد برای حفظ امنیت آتی خودمان دست خواهم زد.

هدف نتانیاهو از این سفر، ادامه تلاش برای تحمیل مخالفت خود به اعضای كنگره آمریكا با توافق قریب الوقوع شش كشور مذاكره كننده با ایران بر سربرنامه هسته ای است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با پذیرش دعوت جمهوریخواهان كه بدون هماهنگی و مشورت با كاخ سفید صورت گرفت برای سخنرانی در كنگره، كاخ سفید و دمكرات ها را خشمگین كرد.

سخنرانی روز سه شنبه نتانیاهو در برابر كنگره موجب به راه افتادن موجی از انتقاد در داخل فلسطین اشغالی در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی 17 مارس (26 اسفند) شده است.

ایساك هرتزوگ عضو كنست و رییس حزب كارگر و مخالف اصلی وی، خواستار لغو این سخنرانی شد.

رییس پیشین سازمان جاسوسی اسراییل - موساد - نیز این سخنرانی را بیهوده و مخرب خوانده است.

خاورم**9329**1486 **‌ 9109 **‌1095
۰ نفر