۲۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۵۳
کد خبر: 81509951
T T
۰ نفر
استفاده از بهترين تكنولوژي و تجهيزات در ساخت تصفيه خانه فاضلاب قم

قم - ايرنا - مديرعامل شركت آب و فاضلاب قم از استفاده بهترين تكنولوژي و تجهيزات در ساخت تصفيه خانه فاضلاب قم خبر داد.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي شركت آب و فاضلاب قم، «عبدالحميد توكلي بينا» در بازديد نمايندگان بانك توسعه اسلامي از تصفيه‌خانه در دست احداث فاضلاب قم و خطوط فرعي انتقال فاضلاب اظهار داشت: با توجه به شناختي كه از پروژه‌هاي فاضلاب داريم پيمانكار بين‌المللي تصفيه‌خانه فاضلاب قم، كوشيده در پروژه تصفيه طراحي خوبي داشته باشد و از تجهيزات پيشرفته‌اي نيز استفاده كند.

وي خاطرنشان كرد: در بخش 'سيويل' نيز كيفيت، سرعت و تكنولوژي‌هاي اجراي كار مورد توجه ما قرار گرفته كه استانداردهاي بالايي برخوردار است.

توكلي بينا، پيشرفت پروژه‌ ها را خوب ارزيابي كرد و گفت: اين در حالي است كه مشكلات مهمي از جمله موضوع تحريم را در پيش رو داريم كه سرعت انجام كار را تحت تاثير قرار داده است.

وي با اشاره به مشكلات پيش روي اجراي اين پروژه‌ها ابراز اميدواري كرد با تعامل و مساعدت بانك توسعه اسلامي راه ‌كارهاي مناسبي براي تسريع در اجراي اين پروژه انديشيده شود.

نماينده بانك توسعه اسلامي نيز دراين نشست ضمن قدرداني ازشركت آب و فاضلاب قم، پيمانكاران و مشاوران، با اشاره به پيشرفت‌هاي پروژه تصفيه‌خانه فاضلاب قم گفت: اميدواريم در سفرهاي بعدي شاهد پيشرفت‌هاي بيشتري در اين پروژه باشيم.

« تنوير حيدر بخشي» با اشاره به مسائل و مشكلات اجراي اين پروژه اظهار داشت: تلاش مي‌كنيم از توان بانك توسعه اسلامي براي سرعت دادن به اجرا و رفع مشكلات استفاده كنيم.

وي مشكلات مالي پروژه را فراتر از كنترل بانك توسعه اسلامي و مربوط به مسائل سياسي و بين‌المللي دانست و يادآور شد: سعي ما اين است آنچه كه مربوط به بانك مي‌شود به موقع و در اسرع وقت به انجام برسانيم.

وي با ابراز خرسندي از ظرفيت قوي پيمانكار پروژه و استفاده از بهترين تجهيزات در اجراي اين پروژه تاكيد كرد: خوشبختانه مشكلاتي كه اين پروژه با آن مواجه است فني نيست كه اين يك علامت مثبت محسوب مي‌شود.

پيمانكار و مشاور پروژه نيز در ادامه اين نشست به ارائه گزارشي از وضعيت پروژه و ميزان پيشرفت در بخش‌هاي مختلف آن پرداختند و خواستار مساعدت بانك در رفع مشكلات پروژه به ويژه مسائل مالي آن شدند.

نمايندگان بانك توسعه اسلامي پس از اين نشست از نحوه اجراي خطوط فرعي فاضلاب در منطقه دو قم بازديد كردند و در جريان ميزان پيشرفت آن قرار گرفتند.

يادآور مي شود طي تفاهم نامه‌اي تسهيلاتي به ميزان 70 ميليون يورو از بانك توسعه اسلامي براي اجراي شبكه‌هاي اصلي و فرعي و تاسيسات فاضلاب در اختيار شركت آب وفاضلاب قم قرار گرفته است.

بانك توسعه اسلامي يكي از موسسات بزرگ مالي توسعه‌اي بين‌المللي و از نهادهاي تخصصي سازمان كنفرانس اسلامي است كه با هدف پيشبرد توسعه اقتصادي و پيشرفت اجتماعي كشورهاي عضو و جوامع مسلمان كشورهاي غير عضو، در سراسر جهان تأسيس شده كه دفتر مركزي آن در شهر جده در عربستان واقع شده است.ك/1

/8138/ 6133/

سرخط اخبار استان‌ها