۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۹:۵۲
کد خبر: 81508907
T T
۰ نفر

رییس جمهوری كامرون: بوكوحرام باید ریشه كن شود

۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۹:۵۲
کد خبر: 81508907
رییس جمهوری كامرون: بوكوحرام باید ریشه كن شود

تهران- ایرنا- رییس جمهوری كامرون روز دوشنبه در جمع روسای جمهور كشورهای مركزی آفریقا بر لزوم 'ریشه كنی' گروه تروریستی بوكوحرام تاكید كرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از یائونده، رییسان جمهوری كشورهای مركزی آفریقا در پایتخت كامرون گرد هم آمدند تا راهبردی مشترك را برای ریشه كنی گروه افراطی بوكوحرام تنظیم كنند.

'پل بیه یا' رییس جمهوری كامرون در افتتاحیه این نشست كه با نظارت جامعه اقتصادی كشورهای مركزی آفریقا برگزار شد، بر ریشه كنی گروه تروریستی تاكید كرد.

رییس جمهوری كامرون گفت: افراطی های بوكوحرام طرفدار جامعه ای تاریك اندیش هستند وی می خواهند اساس جامعه بر افراط گری باشد.

اقدامات خشونت آمیز گروه تروریستی بوكوحرام در نیجریه و برخی كشورهای همسایه، تاكنون علاوه بر كشتن هزاران نفر، به آواره شدن بیش از 2 میلیون تن منجر شده است.

به گفته مقام های دفاعی نیجریه، همكاری جدید ارتش كشورهای چاد، كامرون و نیجر در همسایگی این كشور، تروریست های بوكوحرام را در موضع دفاعی قرار داده، به نحوی كه چند شهر تحت كنترل این گروه آزاد شده است.

بوكو حرام در هفته گذشته دركشورهای همسایه نیجریه و در جهت هدف تاسیس به اصطلاح

'خلافت اسلامی' در غرب قاره آفریقا، دست به چند حمله نظامی زده است.

یك منبع ارتش چاد به رویترز گفت كه با توجه به آگاهی ما از قصد تروریست ها برای تهاجم، در انتظار آنها بودیم و به گفته منابع نظامی كشورهای نیجریه و همسایگان آن ازجمله چاد، نیجر و كامرون، صدها غیرنظامی دردرگیری های اخیر این منطقه به دست تروریست های بوكوحرام كشته شده اند.

خاورم**9041**1010
۰ نفر

سرخط اخبار جهان