۲۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۵۵
کد خبر: 81507100
T T
۰ نفر

600 بازی بومی و محلی در كشور شناسایی شد

۲۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۵۵
کد خبر: 81507100
600 بازی بومی و محلی در كشور شناسایی شد

قزوین - ایرنا- رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی گفت: تاكنون 600 نوع بازی بومی و محلی در كشور شناسایی شده است كه این بازی ها با دو هزار و 400 شكل مختلف اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، 'غلامرضا جعفری' روز یكشنبه در حاشیه مجمع انتخابات ریاست هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به امكانات و زیرساخت ها و علاقه مندی اقوام مختلف كشور، درصدد احیا و ترویج بازی های بومی و محلی هستیم.

وی با بیان اینكه بسیاری از بازی های بومی و محلی دارای رویكردی فرهنگی هستند، خاطر نشان كرد: احیا و ترویج این بازی ها، احیا و ترویج باورها و ارزش های ملی و فرهنگی كشور است.

این مسوول ازبرگزاری لیگ های بومی ومحلی ازجمله لیگ هفت سنگ،كشتی لوچو، كشتی با چوخه به عنوان یكی از راه های احیا و ترویج بازی ها و ورزش های بومی و محلی یاد كرد و گفت: در همین راستا با همكاری مركز پژوهش های وزارت علوم در پی برگزاری همایشی در خصوص بازی هفت سنگ هستیم تا از جنبه علمی نیز به بازی های بومی و محلی ورود پیدا كنیم.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی با اشاره به راه اندازی خانه ورزش روستایی در برخی روستاهای كشور، اظهار كرد: تلاش داریم تا ایجاد این خانه ها را در روستاهای كشور سرعت ببخشیم تا بتوان با كمك این تشكیلات به رشد ورزش روستایی كمك كنیم.

وی یادآور شد: با همكاری ستاد مبارزه با مواد مخدر تلاش می كنیم تا در خانه های ورزش روستایی را در استان های شرقی كشور هرچه زودتر راه اندازی كنیم.

جعفری، جمعیت تحت پوشش ورزشكار در فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی را 520 هزار نفر خواند و افزود: این رقم تا سال گذشته از 180 هزار نفر تجاوز نمی كرد.

وی، اعتبار اختصاص داده شده به این فدراسیون را نیز یك میلیارد و 300 میلیون خواند و در پایان گفت: وزارت ورزش و جوانان حمایت مناسبی از فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی دارد.

3013/ 6128/1352
۰ نفر