۳۰ دی ۱۳۹۳، ۱۶:۵۵
کد خبر: 81472473
T T
۰ نفر
دفاتر ICT روستايي ساماندهي مي‌شوند

تهران - ايرنا - شركت پست، پست بانك و مخابرات به منظور ساماندهي وضعيت دفاتر ICT در نقاط روستايي، تفاهم‌نامه همكاري منعقد نمودند.

به گزارش ايرنا از روابط ‌عمومي شركت پست، عصر روز سه شنبه مديران عامل سه شركت پست، پست بانك و مخابرات به منظور استفاده بهينه از امكانات و توانمندي‌هاي سازمان‌هاي تحت مديريت خود، تفاهم نامه همكاري سه جانبه به امضا رساندند.

مديران عامل هر سه شركت توافق نمودند، ارايه هرگونه خدمات بانكي در اين دفاتر صرفا از طريق پست بانك انجام شده و با توجه به كنوانسيون اتحاديه پستي جهاني، تمام خدمات نيابتي قابل عرضه در دفاتر روستايي از درگاه پست انجام شود.

همچنين براساس اين تفاهم‌نامه، كارگزاران مخابرات كه تمايل به اخذ مجوز نمايندگي ICT در قالب پيشخوان دولت روستايي و از طريق درگاه پست را دارند، پس از معرفي از سوي شركت مخابرات ايران و انعقاد قرارداد جداگانه، مي‌توانند از درگاه مخابرات خارج و شخصي‌سازي شوند.

برابر اين تفاهم‌نامه، شركت پست و پست بانك متعهد شدند نهايت تلاش خود را براي افزايش سهم درآمدي كارگزاران اين دفاتر از محل خدمات واگذاري شده به كار گيرند.

براساس اين گزارش، كارگزاران دفاتري كه مايل به دريافت مجوز نمايندگي ICT در قالب پيشخوان روستايي با درگاه پست، بدون حضور در مخابرات مي‌باشند، پروانه تاسيس پيشخوان دولت روستايي به آنان اعطا و پس از عقد قرارداد با پست و پست بانك، كارمزد خود را دريافت مي‌نمايند.

در بند ديگري از اين تفاهم‌نامه مقرر شد تا خدمات پست و پست بانك نيز از طريق درگاه‌هاي الكترونيكي اين دو شركت توسط مخابرات در دفاتر ICT روستايي ارايه و كارمزد آن به به حساب مخابرات واريز شود.

در بخش ديگري از اين تفاهم نامه آمده به روستاهايي كه فاقد دفاتر ICT بوده و يا اين دفاتر تعطيل شده‌اند اشاره داشته و مقرر شد تا براساس برنامه ششم توسعه در اين روستاها نيز دفاتر مذكور تاسيس شده و يا مجوز نمايندگي ICT در قالب دفاتر پيشخوان دولت روستايي با درگاه پست به آنان اعطا شود.

اقتصام(1)1053**1558
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد