۱۵ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۱
کد خبر: 81340259
T T
۰ نفر
شيپور صلح در برج ميلاد اجرا مي شود

تهران - ايرنا - كنسرت شيپور صلح به آهنگسازي علي قمصري در برج ميلاد تهران اجرا مي شود. اركستر مجلسي تهران به رهبري برديا كيارس كنسرت « شيپور صلح» را به آهنگسازي علي قمصري و خوانندگي محمد معتمدي 26 مهرماه در برج ميلاد به روي صحنه مي برد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا، اين اركستر 90 نفره اي كه قرار است شيپور صلح را اجرا كنند از همراهي اركستر مجلسي تهران ، گروه آوازي تهران به رهبري ميلاد عمرانلو و حضور چند سوليست ميهمان تشكيل مي شود و علي قمصري ، شروين مهاجر ، پاشا هنجني ، پويا سرايي و همايون نصيري سوليست هاي كنسرت شيپور صلح هستند.

اين نخستين بار است كه يك مجموعه اركسترال به آهنگسازي علي قمصري روي صحنه مي رود و به غير از قطعه بدرود با بدرود ، بقيه قطعات براي اولين بار روي صحنه مي رود.

كنسرت «شيپور صلح» با حمايت معنوي يونسكو توسط بنياد رودكي ، 26 مهرماه جاري در برج ميلاد به روي صحنه خواهد رفت.



**كنسرت نغمه هاي مركب

كنسرت«نغمه هاي مركب» با آهنگسازي سعيد نايب محمدي 1 و 2 آبان در فرهنگسراي نياوران به روي صحنه خواهد رفت.

اين كنسرت با عنوان«نغمه هاي مركب» از ساعت 21 روزهاي اول و دوم آبان آغاز مي شود و قطعات آن براي ساز عود، آواز و يك ساز كوبه اي آهنگسازي شده است.

كنسرت«نغمه هاي مركب» در دو بخش اجرا مي شود كه در بخش اول آن كاملا به صورت سازي و با همراهي ساز عود و تنبك اختصاص دارد.

در بخش دوم اين كنسرت نيز اجراي قطعات ضربي، مدگردي آوازي و 3 تصنيف در دستور كارمان قرار دارد؛ اين در حالي است كه در اين مجموعه از اشعار سعدي و جامي نيز در ساخت تصانيف بهره برده ايم.

در اين بخش تصنيف«آمد نسيم صبح دم» از عبدالقادر مراغه اي و 2 تصنيف از ساخته هاي خودم كه بر اساس فرم هاي قديم موسيقي ايراني آهنگسازي اجرا خواهد شد.

در كنسرت«نغمه هاي مركب» مهدي امامي به عنوان خواننده و حميد قنبري به عنوان نوازنده كوبه اي ايفاي نقش خواهند كرد .

فراهنگ (2) **9252** 1569
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ