۲۵ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8126840
T T
۰ نفر
حمایت صدراعظم آلمان از بسته دوم تقویت اقتصادی دولت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/25 اقتصاد.آلمان.بسته اقتصادی برلین - صدراعظم آلمان با حمایت از بسته دوم تقویت اقتصادی دولت گفت: این بسته اقدام مناسبی برای مقابله با بحران بین المللی مالی و رکود اقتصادی دراین کشور است.
آنگلا مرکل که روز چهارشنبه در حاشیه بررسی این بسته تقویتی از سوی پارلمان آلمان سخن می گفت، افزود : هدف اصلی این بسته کاهش تبعات رکود اقتصادی و ممانعت از ایجاد بیکاری بیشتر در آلمان است.
رکود اقتصادی ناشی از بحران بین المللی مالی در آلمان باعث شده است تا تولید ناخالص داخلی این کشور در پایان سال گذشته میلادی به 3/1درصد برسد که این میزان در سال قبل از آن 5/2و در سال 2006حدود 3درصد بوده است .
این وضعیت اقتصادی در بخش ماشین سازی آلمان نیز کاهش 30درصدی میزان سفارشات را به دنبال داشته است .
همچنین کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند که میزان بیکاری در آلمان در سال جاری به 4میلیون نفر افزایش پیدا کند و رشد اقتصادی به منهای دو درصد برسد.
دولت آلمان برای مقابله با آثار ناشی از رکود اقتصادی دومین بسته تقویت اقتصادی 50میلیارد یورویی خود را برای بررسی و تصویب به پارلمان ارایه کرده است .
ازسوی دیگر رسانه های آلمان امروز از ضرر 4میلیارد و 800میلیون یورویی دویچه بانک در سه ماهه آخر سال گذشته خبر داده و نوشتند: انتظار می رود که کل ضرر این بانک در سال گذشته به دلیل بحران مالی بین المللی به حدود 3میلیارد و 900میلیون یورو برسد.
اروپام 1553**250**2051** شماره 271 ساعت 18:02 تمام
۰ نفر

سرخط اخبار جهان