۱۵ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8123846
T T
۰ نفر
غزه در خون/ بی بی سی: شرایط خونباری در غزه در پیش است صهیونیستها برای دومین روز از ورود نیروهای امداد به غزه جلوگیری کردند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/15 سیاسی.غزه.نسل کشی تهران- رادیو بی بی سی گفت: شرایط حاکی از مناقشه ای خونبار در غزه است و حمله زمینی فعلی اولین موج حملات اسرائیل خواهد بود زیرا گفته می شود حدود 10 هزار نیروی اسرائیلی و صدها تانک در مناطق مرزی با غزه مستقر شده اند و دولت اسرائیل دهها هزار نیروی ذخیره ارتش را فورا به خدمت فراخوانده به گزارش گروه صوتی و تصویری ایرنا، این رادیو روز یکشنبه در گزارشی از آغاز تجاوز زمین ارتش صهیونیستی به نوار غزه افزود: یکی از نقاطی که در ساعات اولیه عملیات زمینی اسرائیل هدف قرار گرفت، تنها ایستگاه ذخیره گاز سوختی شهر غزه بود.
کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز خبر داد که برای دومین روز متوالی ارتش اسرائیل از ورود نیروهای امدادرسانی به نوار غزه جلوگیری کرده است.
تانکهای اسرائیلی که به داخل غزه نفوذ کرده اند در اطراف شهر غزه و شهرهای بیت اللحم و جبالیه در شمال درگیر شده اند و به گفته شاهدان عینی نیروهای حماس هم با خمپاره و موشک به این حملات پاسخ گفته اند.
پیش از نفوذ نیروهای اسرائیلی به خاک غزه، این منطقه شاهد یکی از سنگینترین حملات هوایی و توپخانه اسرائیل در طی بیش از یک هفته حملات اسرائیل بود.
در آغاز صبح روز یکشنبه دود سیاه عظیمی از بخشی از شمال نوار غزه به هوا قابل مشاهده بود.
صدای مسلسل و انفجار بطور ممتد شنیده می شود و اسرائیلی ها از زمین و دریا غزه را هدف قرار داده اند.
پرتاب خمپاره به داخل نوار غزه هم در طی شب ادامه داشته است.
تلویزیون و رادیو حماس از اسارت دو سرباز اسرائیلی در جریان نبردها خبر داده اند اما ارتش اسرائیل اعلام کرده اطلاعاتی درباره این ادعا در اختیار ندارد.
ارتش اسرائیل اعلام کرده است که 40 تاسیسات و مکان مختلف از جمله تونلهایی که از آن برای قاچاق به داخل غزه استفاده می شد، انبارهای اسلحه و سکوهای پرتاب موشک هدف قرار گرفته اند.
منابع داخل غزه از کشته شدن حداقل 20 نفر و مجروح شدن دهها نفر دیگر در طی شب خبر داده اند که بسیاری از آنها غیرنظامی بوده اند.
همچنین پس از انتشار خبر هدف قرار گرفتن یک مدرسه در بیت اللحم یک مرکز خرید در شهر غزه انتظار می رود شمار غیرنظامیان کشته شده به میزان قابل توجهی افزایش یابد.
ارتش اسرائیل هم اعلام کرد 30 نفر از سربازان آن در جریان حمله زمینی مجروح شده اند که جراحات دو تن از آنها جدی است.
صویر1479**1751** شماره 316 ساعت 17:14 تمام
۰ نفر

سرخط اخبار جهان