۱ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8108472
T T
۰ نفر
بحران اقتصادی و احتمال افزایش خودکشی در کره جنوبی ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/08/01 اجتماعی.کره جنوبی .خودکشی .بحران مالی تهران- با تشدید معضلات اقتصادی کره جنوبی، کارشناسان بهداشت و سلامت عمومی نسبت به احتمال افزایش میزان خودکشی در میان ورشکستگان مالی در این کشور که بالاترین میزان خودکشی را در میان کشورهای توسعه یافته دارد، ابراز نگرانی کرده اند.
به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری رویترز از سئول، میزان خودکشی در کره جنوبی در طی بحران مالی 10سال پیش آسیا، در قیاس با سال های پیش از آن دو برابر شد و کارشناسان عامل اصلی را تنش های کاری و ضررهای مالی دانستند کیم یه ئونگ ایل یک کارشناس برجسته بهداشت روان گفت ، بسیاری از افراد بحران مالی فعلی را موضوعی مرتبط با بقا و عاملی اثرگذار بر افزایش شمار خودکشی ها می دانند.
بنا بر این گزارش، اقتصاد مبتنی بر صادرات کره جنوبی به شدت از بحران اقتصادی فعلی جهان آسیب دیده که این امر کاهش شاخص سهام داخلی این کشور و افزایش میزان بیکاری را به دنبال داشته است.
با توجه به این که خودکشی چهارمین علت اصلی مرگ و میر در کره جنوبی و اصلی ترین عامل آن در میان آن دسته از شهروندان این کشور است که در دهه دوم و سوم زندگی خود به سر می برند، رسانه های محلی نام جمهوری خودکشی ها را به این کشور اطلاق می کنند.
با وجود برنامه دولت کره جنوبی در سال 2004 که اتخاذ تدابیری همچون افزایش مراکز مشاوره و اموزشی را پیشنهاد داده بود، آمار خودکشی در این کشور در طی چند سال گذشته سیر ی صعودی داشته است.
در همین راستا، سیستم متروی سئول نیز درصدد نصب درهای اتوماتیک خاصی در سکوهای ایستگاه هاست که برای جلوگیری از اقدام افراد به خودکشی، تنها پس از ایستادن کامل قطارها باز می شوند.
سال 1983میلادی نرخ خودکشی در کره جنوبی که در آن زمان جنگ کره را به پایان برده بود و نخستین گام ها را به سمت شکوفایی اقتصادی برمی داشت، هشت و هفت دهم درصد در 100هزار نفر بود، اما سال 2007میلادی این رقم به 24 و هشت دهم درصد رسید که بیش از امار خودکشی ها در ژاپن و آمریکاست.
مترجمام 1442**2313** شماره 053 ساعت 10:22 تمام
۰ نفر

سرخط اخبار جهان