۱۶ اسفند ۱۳۹۲، ۱۶:۵۸
کد خبر: 81076431
T T
۰ نفر
مذاكرات كارشناسی با 1+5 پایان یافت/ نتیجه به مدیران سیاسی ارائه می شود

تهران - ایرنا - رییس هیات كارشناسی مذاكره كننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد: مذاكرات كارشناسی ایران و 1+5 پس از سه روز گفت و گوی جدی و فشرده، ظهر امروز پایان یافت.

حمید بعیدی نژاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پس از پایان این مذاكرات افزود: این مذاكرات تا امروز به طول انجامید و با جمع بندی مذاكرات، پایان یافت.

وی تصریح كرد: گزارش نشست كارشناسان به معاونان سیاسی گزارش می شود.

بعیدی نژاد این دور از گفت و گوها را جدی و محتوایی بیان كرد و اظهار داشت: همه طرف ها این جلسات را مفید ارزیابی می كنند.

هیات كارشناسی جمهوری اسلامی ایران به ریاست حمید بعیدی نژاد و هیات كارشناسی 1+5 به ریاست استفان كلمنت دستیار ویژه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از روز چهارشنبه در وین به منظور انجام مباحث مقدماتی كارشناسی و درباره راه حل جامع و نهایی با یكدیگر مذاكره كردند.

به گفته سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه موضوعات غنی سازی، راكتور آب سنگین اراك و همكاری های هسته ای در دستور كار مذاكرات طرفین قرار داشته است.

قرار است دور بعدی مذاكرات ایران و 1+5 به ریاست محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و كاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از 17 تا 19 مارس (26 تا 29 اسفندماه جاری) در وین اتریش برگزار شود.

طرفین در دور جدید گفت و گوهای خود كه چارچوب آن را در مذاكرات 28 بهمن ماه تا اول اسفندماه جاری تعیین كرده اند، برای رسیدن به راه حل نهایی مذاكره می كنند.

سیام(4)1572*1429 ** 1569
۰ نفر