۷ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8103695
T T
۰ نفر
خاخام وایز از سکوت جامعه جهانی در قبال جنایات صهیونیست ها انتقاد کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/07/07 سیاسی.اروپا.انگلیس لندن - خاخام وایز از رهبران یهودی ضد صهیونیست مقیم لندن از سکوت جامعه جهانی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین بشدت انتقاد کرد.
به گزارش ایرنا، این روحانی یهودی که شنبه شب و به مناسبت روز قدس در جمع دانشجویان ایرانی مقیم لندن در کانون توحید سخنرانی می کرد، گفت : تنها کشوری که بدون ملاحظات سیاسی آشکارا جنایات رژیم صهیونیستی را در سطح بین المللی محکوم می کند، جمهوری اسلامی ایران است و این اقدام بسیار با ارزش می باشد.
وی افزود: جامعه جهانی نه تنها در قبال ظلم و ستم صهیونیسم علیه فلسطینیان سکوت کرده بلکه حقوق حقه صاحبان اصلی سرزمین فلسطین را نیز تکذیب می کند.
خاخام وایز اظهارداشت : صهیونیسم یک فرقه سیاسی است که حدود 80 سال پیش توسط تئودور هرتزل پایه گذاری شد و این فرقه سیاسی هیچ ارتباطی با دین یهود و اعتقادات اصیل یهودیان ندارد.
وی گفت : تاسیس صهیونیسم با تبلیغات زیادی بویژه در میان یهودیان ساکن اروپا همراه بود و آنان را به مهاجرت به سرزمین فلسطین تشویق کرد.
وی افزود: فلسطین یک سرزمین خالی از سکنه نبود، بلکه سرزمینی آباد بود که با تاسیس رژیم صهیونیستی مردم آن آواره شدند و شهرها و روستاهای آن تخریب شد.
این روحانی یهودی تاکید کرد: تاسیس صهیونیسم نه تنها باعث آوارگی مسلمانان و قتل و غارت آنان شد، بلکه بسیاری از یهودیان بی گناه نیز به خاطر تبلیغات صهیونیست ها آواره و قربانی شدند.
وی گفت : تاریخ ، نادرستی نظریات فرقه صهیونیسم را برای همه به اثبات خواهد رساند و ما امیدواریم روزی جنایات این رژیم پایان یابد و مردم منطقه شاهد صلح و آرامش باشند.
خاخام وایز با تمجید از اقدام حضرت امام خمینی (ره ) در اعلام آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس ، گفت : ما هم به همراه مسلمانان در راهپیمایی روز قدس لندن که روز یکشنبه برگزار می شود فعالانه شرکت خواهیم کرد.
با توجه به اینکه روزهای جمعه در انگلیس روز کاری است امسال نیز مراسم روزجهانی قدس عصر روز یکشنبه 28 سپتامبر (هفتم مهرماه ) در مرکز لندن برگزار می شود.
برگزاری راهپیمایی روزجهانی قدس در روز یکشنبه به مسلمانان مقیم شهرهای مختلف انگلیس این امکان را می دهد تا بتوانند خود را برای شرکت در راهپیمایی به لندن برسانند.
فدراسیون انجمن اسلامی دانشجویان انگلیس ، حزب التحریر، مرکز بازگشت فلسطین ، حزب پارلمانی ریسپکت انگلیس و موسسه ضد جنگ انگلیس از جمله سازمانهای مدنی هستند که با کمیسیون حقوق بشر اسلامی به عنوان برگزار کننده اصلی راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن همکاری دارند.
اروپام 345** شماره 103 ساعت 15:55 تمام
۰ نفر

سرخط اخبار جهان