۵ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8099929
T T
۰ نفر
آمریکا و اسراییل: امکان توافق اسراییلی - فلسطینی در سال جاری وجود دارد ................................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 05/06/87 بیروت - آمریکا و رژیم صهیونیستی مدعی هستند فرصت دستیابی به توافق میان این رژیم و فلسطین تا پایان سال جاری میلادی وجود دارد.
به گزارش ایرنا از بیروت، به گفته منابع خبری رژیم صهیونیستی، این موضوع در دیدار امروز سه شنبه "ایهود اولمرت" نخست وزیر اسراییل و "کاندولیزا رایس" وزیر امور خارجه آمریکا در قدس مورد تاکید قرار گرفت.
به گفته این منابع، دو طرف در این دیدار درباره تدابیر امنیتی، پرونده هسته ای ایران و بحران گرجستان - روسیه گفت و گو کردند.
رایس همچنین پس از دیدار با "تسیپی لیونی" وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در یک نشست خبری با وی اشاره کرد، هدف از دیدارش اطلاع از روند گفت وگوهای اسراییلی - فلسطینی است که آن را جدی و عمیق خواند.
وی اظهار داشت به مقامهای اسراییلی گفته است، شهرکسازی عامل غیر مثبت نسبت به عملیات صلح است.
لیونی نیز ادعا کرد سیاست اسراییل، نه افزایش شهرکسازی بلکه کاهش آن است اما ادامه شهرکسازی در روند صلح مانعی به وجود نمی آورد.
رایس شب گذشته با "ایهود باراک" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار کرده بود.
وزیر خارجه آمریکا عصر دیروز دوشنبه به منظور دیدار دو روزه وارد سرزمینهای اشغالی شد و این هفتمین سفر رایس به این سرزمین از زمان همایش آناپولیس در سال گذشته است.
رایس همچنین قرار است با "محمود عباس" رییس حکومت خودگردان فلسطین در رام الله واقع در کرانه باختری دیدار کند و سپس دیدار دوباره ای با اولمرت داشته باشد.
خاورم 2083 ** 2087 ** 265 شماره 152 ساعت 14:47 تمام
۰ نفر

سرخط اخبار جهان