۲۲ دی ۱۳۹۲، ۱۰:۳۶
کد خبر: 80990716
T T
۰ نفر
سرما 550 میلیارد ریال به بخش كشاورزی كرمان خسارت زد

جیرفت - ایرنا - رییس سازمان جهاد كشاورزی جنوب كرمان گفت: سرما تاكنون به محصولات زراعی و باغی در جنوب این استان 550 میلیارد ریال خسارت وارد كرده و با توجه به سرمای چند روز گذشته میزان خسارت افزایش خواهد یافت.

'مجید درینی' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: بر اثر سرمازدگی دی ماه جاری شش هزار و 250 هكتار از زمینهای زراعی و باغی در جنوب استان كرمان بین 10 تا 40 درصد خسارت دید.

وی گفت: بیشترین خسارت وارده به مزارع سیب زمینی بوده است.

او ادامه داد: كشاورزانی كه تاریخ كشت را رعایت كرده و در زمان اعلام شده اقدام به كشت سیب زمینی نموده اند هم اكنون در حال برداشت محصول هستند كه این افراد كمترین خسارت را دیده اند.

رییس سازمان جهاد كشاورزی جنوب كرمان افزود: افرادی هم كه تاریخ اعلام شده برای كشت طرح استمرار سیب زمینی را رعایت نكرده امد مزارع آنها بر اثر سرما خسارت دیده و در صورتی كه مزارع را بیمه كرده باشند بیمه محصولات كشاورزی موظف است به تعهدات خود در زمینه پرداخت خسارت اقدام كند.

وی گفت: با توجه به اینكه فصل برداشت حدود پنج هزار هكتار مزارع سیب زمینی طرح استمرار در جنوب كرمان آغاز شده هم اكنون عملیات كاشت سه هزار و 500 هكتار سیب زمینی طرح دوم در جنوب آغاز شده است.

درینی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی و پتانسیلهای منطقه، جنوب كرمان می تواند بخش عمده ای از محصول سیب زمینی و پیاز كشور را تا خرداد ماه تامین نماید.

رییس سازمان جهاد كشاورزی جنوب كرمان افزود: از مجموع 240 هزار هكتار سطح زیركشت محصولات كشاورزی این منطقه 150 هزار هكتار آن زراعی و مابقی باغی است و سالانه بیش از چهار میلیون تن محصول كشاورزی از این منطقه به بازارهای مصرف داخلی و خارجی عرضه می شود.ك/3

7444/2624
۰ نفر