۲۱ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۱۶
کد خبر: 80989534
T T
۰ نفر
اعلام آمادگی شركت های اروپایی برای مشاركت در طرح های توسعه فولاد مباركه

اصفهان- ایرنا- برخی شركت های اروپایی آمادگی خود را برای حضور در مجموعه فولاد مباركه اصفهان و همكاری در اجرای هرچه سریع تر طرح‌های توسعه ای آن اعلام كردند.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی شركت فولاد مباركه اصفهان، 'دامن' مدیرعامل شركت 'اس ام اس زیماگ' در دیدار با مدیرعامل فولاد مباركه آمادگی خود را برای حضور در مناقصه مربوط به نوردگرم دوم فولاد مباركه اعلام و كپی اسناد مناقصه را دریافت كرد.

وی درباره تعهدات این شركت در مقابل فولاد هرمزگان و تامین قطعات یدكی موردنیاز آن و همچنین توسعه هرمزگان بویژه طرح جامع و انجام بخشی از پرفورمنس و همچنین رفع مغایرتهای كارخانه دولومیت و فولادسازی فولاد هرمزگان بحث و تبادل نظر كرد و مقرر شد كه كارشناسان این شركت با حضور در فولاد مباركه و فولاد هرمزگان نسبت به انجام امور فوق اقدام كنند.

در این دیدار مقرر شد برای راه‌اندازی RHT (پروژه مربوط به تولید فولادهای مخصوص خودروسازی) در ناحیه فولادسازی شركت فولاد مباركه اصفهان همكاری لازم بعمل آورند.

همچنین مدیرعامل و عضو هیات مدیره شركت آلمانی 'اتوتك' پس از بازدید از خطوط تولید فولاد مباركه گفت: شركت اتوتك بیش از صد سال است كه در بخش موادمعدنی و فلزات فعالیت دارد و ساخت كارخانجات تولید كنستانتره و گندله سازی از اهم فعالیت‌های این شركت است.

'وبر' افزود: بیش از 70 درصد ساخت كارخانه های گندله‌ سازی جهان توسط این شركت انجام شده و 35 سال است كه در بازار ایران حضور دارد و در زمان تحریم‌ها مجوز فروش تكنولوژی به ایران را از اتحادیه اروپا دریافت كرده است.

مدیرعامل شركت اتوتك با اشاره به اینكه در ساخت و راه‌اندازی واحد گندله‌ سازی فولاد مباركه همكاری داشته است، گفت:هدف از این بازدید در واقع بهینه‌ سازی تجهیزات گندله سازی است چرا كه شركت فولاد مباركه اصفهان راهكارهای بسیار خوبی برای بهینه‌ سازی و افزایش ظرفیت گندله سازی اجرا كرده است.

وی اضافه كرد: بنابراین ما برای همكاری های درازمدت و راهبردی آماده هستیم چرا كه كارخانه گندله‌ سازی فولاد مباركه اصفهان، بزرگترین واحد گندله ‌سازی جهان است و یكی از معدود كارخانه هایی است كه بسیار پاك و تمیز است.

وی ادامه داد: كاركنان بسیار مجرب و كارآزموده این واحد باعث شده است كه ظرفیت چهار میلیون تنی گندله‌ سازی این شركت به 1/7 میلیون تن افزایش یابد بدون اینكه تجهیزی به این خط اضافه شده باشد.

وبر خاطرنشان كرد: شركت اتوتك با همكاری فولاد مباركه اصفهان می‌ تواند با بهینه‌ سازی تجهیزات و اضافه كردن چند تجهیز دیگر ظرفیت تولید گندله سازی این شركت را بین 10 تا 15 درصد دیگر افزایش دهد.

روابط عمومی فولاد مباركه اصفهان در گزارش دیگری آورده است: مصرف نسوز در ناحیه فولادسازی و نورد پیوسته در آذر امسال به میزان 16/9 كیلوگرم برتن مذاب رسید كه نسبت به ركورد پیشین در مهر سالجاری 21/0 كیلوگرم بر تن مذاب و نسبت به میانگین ماهیانه 9/1 كیلوگرم برتن مذاب كاهش داشته است.

د/7140/1042

سرخط اخبار استان‌ها