۱۵ دی ۱۳۹۲، ۱۷:۵۵
کد خبر: 80981100
T T
۰ نفر
دو هزار و 500 نفر در شيروان از خدمات كاروان سلامت هلال احمر بهره مندشدند

شيروان - ايرنا - رييس جمعيت هلال احمر شيروان گفت: از ابتداي امسال دو هزار و 500 نفر از روستاييان اين شهرستان از خدمات كاروان سلامت هلال احمر بهره مند شده اند.

'رمضانعلي مختاري' روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: امسال دو كاروان سلامت جمعيت هلال احمر اين شهرستان به مناطق محروم اعزام شده است.

وي گفت: اين كاروان ها با چهار پزشك، شش پرستار و 85 داوطلب جمعيت هلال احمر در مناطق محروم حضور يافته و به ارايه خدمات پرداخته‌اند.

وي افزود: اهالي روستاهاي 'زيدر و سنجد 'و يك روستاي بخش مركزي شيروان از خدمات كاروان سلامت اين جمعيت بهره‌مند شده‌اند.

مختاري گفت: اين كاروان ها با برخورداري از وجود تيم هاي پزشكي مجرب و داوطلبان هلال احمر خدماتي نظير چشم پزشكي، خدمات مشاوره اي و معاينه رايگان افراد را انجام داده اند.

وي با بيان اين كه در اين طرح 150 خانوار بسته حمايتي شامل روغن، برنج، پوشاك را دريافت كرده اند، افزود: كمبود دارو و اعتبارات از مهم ترين مشكلات اين بخش است و با رفع محروميت ها قادر به ارايه خدمات بهتري به مردم خواهيم بود.

رييس جمعيت هلال احمر شيروان گفت: كمك به بهبود سطح سلامت محرومان و تاثيرگذاري بر رفتار جامعه با حفظ كرامت انساني از جمله مهم ترين اهداف اعزام اين كاروان ها به مناطق روستايي محروم است.

مختاري افزود: ايجاد زمينه رشد و توسعه سلامت در ابعاد مختلف و همچنين توانمندسازي و ارتقاي مهارت مردم در روستاها و مناطق محروم از ديگر اهدافي است كه در اعزام كاروان هاي سلامت توسط اين جمعيت دنبال مي شود.

وي گفت: كاروان هاي سلامت با ارايه خدمات بهداشتي، درماني و پزشكي به مردم در مناطق كم برخوردار به يكي از بزرگترين رسالت هاي جمعيت هلال احمر مبني بركمك به اقشار آسيب پذير جامعه، جامه عمل مي پوشاند.

به گفته وي اكنون 11 هزار نفر عضو جمعيت هلال احمر شيروان هستند و از اين تعداد چهار هزار نفر روستايي اند.ك/3

7186 / 623

سرخط اخبار استان‌ها