۱۹ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8093247
T T
۰ نفر

وبا سه استان عراق را آلوده کرد

۱۹ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8093247
وبا سه استان عراق را آلوده کرد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/06/19 ..
بغداد - بر اساس اعلام رسمی وزارت بهداشت عراق، سه استان عراق شامل بغداد ، بابل و میسان در مرکزعراق به عنوان استان های آلوده به وبا شناخته شدند وزیر بهداشت عراق در اظهاراتی که امروز سه شنبه در جراید عراق بازتاب گسترده ای به همراه داشت، گفته است: در سه روز گذشته، شش مورد در بغداد، یک مورد درعماره مرکز استان میسان و 20 مورد ابتلا در بابل شناسایی شده اند.
صالح الحسناوی اضافه کرد که در استان میسان در جنوب شرق عراق یک کودک براثر ابتلا به وبا جان خود را از دست داده است.
وزیربهداشت عراق نسبت به شیوع بیماری دراستان کرکوک وسلیمانیه به عنوان مناطق اصلی شیوع بیماری، هشدار داده است.
سازمان جهانی بهداشت، عراق را همچنان آلوده به وبا می داند، به طوری که سال گذشته 24 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند که اغلب قربانیان از دو استان کرکوک و سلیمانیه بودند.
بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت به طور میانگین سالانه 600 مورد ابتلا به این بیماری در عراق شناسایی می شوند و در سال گذشته این تعداد به چهار هزار مورد ابتلا رسید.
در بابل که در روزهای اخیر بیشترین موارد ابتلا به این بیماری شناسایی شده، شورای استان حالت فوق العاده اعلام کرده و ادارات برق ، بهداشت ، آب و فاضلاب از دو روز گذشته به طور 24 ساعته فعال هستند و تمامی مرخصی کارکنان این ادارات لغو شده است.
رییس شورای استان بابل گفته است که گرمای شدید هوا ، غیر بهداشتی بودن حوضچه های آب و استفاده نکردن از مقادیر مناسب ماده کلر برای گندزدایی در آب شرب شهری علل شیوع بیماری در این استان بوده است .
محمد المسعودی بر خلاف گزارش وزارت بهداشت عراق که تعداد مبتلایان را 20 مورد ذکر کرده بود، اعلام کرده است: حدود 200 نفر مبتلا به عوارض و علائم وبا در استان شناسایی شده اند.
در میسان تعداد مبتلایان به این بیماری بر خلاف گزارش وزارت بهداشت عراق ، شش مورد و افراد مشکوک به این بیماری 24 مورد ذکر شده است .
وزارت بهداشت عراق هرگونه کوتاهی دولت در مبارزه و پیشگیری از شیوع این بیماری را رد کرده و گفته است که وزارت بهداشت تلاش می کند تااز طریق شناسایی زودهنگام بیماری، توزیع قرص های کلر برای تصفیه آب شرب و بالابردن آگاهی عمومی از شیوع آن جلوگیری به عمل آورد.
;160# شورای استان بابل نیز از دولت عراق خواسته است که برای جلوگیری از شیوع بیماری در دیگر مناطق عراق، بابل را در حالت قرنطینه قرار داده و تماس آن را با دیگر استان ها قطع کند.
اولین مورد ابتلا به وبا درسال 1999 در شمال عراق شناسایی شد در حالی که در جنوب عراق ، اولین مورد ابتلا قبل از سقوط رژیم صدام در مارس ، 2003 در شهر بصره شناسایی شده است .
وبا از بیماری های مرگباری است که عامل بیماری از طریق آب و غذای آلوده منتقل می شود و فرد مبتلا بر اثر شدت اسهال و قی کردن ، آب بدن را از دست داده و در نهایت منجر به مرگ می شود.
خاورم 1368**2291 شماره 074 ساعت 12:14 تمام
۰ نفر

سرخط اخبار جهان