۱۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۴۰
کد خبر: 80897091
T T
۰ نفر
فرماندار: ساخت ميدان ميوه و تره بار نوشهر خلاف مصوبه دولت است

نوشهر - فرماندار نوشهر ساخت ميدان ميوه و تره بار اين شهر را مغاير با قانون دانست و تاکيد کرد: بايد با سرمايه گذار متخلف اين طرح مصوب دور اول سفر استاني دولت گذشته برابر با قانون برخورد شود.

' محمدعلي قمي ' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: حدود 20 ميليارد ريال اعتبار در قالب تسهيلات کم بهره و دراز مدت به سرمايه گذار اين ميدان پرداخت شد که متاسفانه سرمايه گذار آن طبق مصوبه به تعهداتش عمل نکرد.

عمليات اجراي اين طرح با سرمايه گذاري بخش خصوصي در زميني به مساحت حدود 18 هزار مترمربع با حدود 20 هزار متر مربع زيربنا در دهه فجر سال 86 در قسمت جنوبي مسير کمربندي نوشهر آغاز شد.

ساخت سالن کنفرانس، انبار نگهداري موقت کالا، توقفگاه خودرو و تعداد 70 غرفه از جمله بخش هاي متعدد ميدان ميوه و تره بار اعلام شد.

فرماندار نوشهر گفت: با وجود اين که حمايت هاي متعددي از سوي مسوولان ذيربط از اين سرمايه گذار انجام شد، اما در بازديدهاي به عمل آمده متاسفانه روند عمليات اجرايي طرح متناسب با مشخصات آن نبوده است.

وي تجاوز به حريم راه و ساخت غرفه هاي خرده فروشي را نمونه اي از موارد تخلف اين سرمايه گذار برشمرد.

فرماندار نوشهر گفت: علاوه بر آن، طبق گزارش هاي دريافتي اين سرمايه گذار تعدادي از غرفه هاي اين ميدان را به مبلغ متري حدود 55 ميليون ريال به برخي از افراد فروخته است.

وي افزود: با وجود مکاتبات براي ادامه عمليات اجرايي اين طرح با مديران استاني

متاسفانه تاکنون در اين زمينه تصميمات اساسي اتخاذ نشده است.

قمي يکي از دلايل افزايش قيمت بيش از حد معمول محصولات کشاورزي در فصول مختلف بويژه در نيمه اول سال را نداشتن ميدان ميوه و تره بار در نوشهر دانست و خواستار تعيين تکليف سريع تر وضعيت اين طرح شد.

طبق آمار موجود بيش از چهار هزار واحد صنفي شناسنامه دار در شهرستان 122 هزار نفري نوشهر فعاليت دارند.ک/3

624/621/1654

سرخط اخبار استان‌ها