به عنوان يك حزب فعال مسيحي خود را از نظر عاطفي با امام خامنه اي مرتبط مي دانيم

بيروت- معاون سياسي رئيس حزب مسيحي 'المرده' لبنان، گفت: ما به عنوان يك حزب فعال مسيحي در لبنان از لحاظ عاطفي، سياسي و اخلاقي خود را مرتبط با امام خامنه‌اي دانسته و يقين داريم كه ايران در چارچوب اصول خود و بدون ذره‌اي عقب نشيني، فضاي جديدي را در ديپلماسي جهاني ايجاد كرده است.

به گزارش ايرنا از بيروت، 'ويرا يمين' معاون سياسي 'سليمان فرنجيه' رئيس حزب مسيحي المرده لبنان، عصر سه شنبه در محل سفارت كشورمان، با 'غضنفر ركن‌آبادي' سفير جمهوري اسلامي ايران ملاقات كرد.

در اين ملاقات در خصوص تحولات بين‌المللي و منطقه‌اي و تحولات صحنه داخلي لبنان گفت وگو شد.

ويرا يمين با اشاره به سخنان اخير مقام معظم رهبري در خصوص ديپلماسي فعال جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: ما به عنوان يك حزب فعال در صحنه مسيحيت لبنان كه از لحاظ عاطفي، سياسي و اخلاقي خود را مرتبط با امام خامنه‌اي مي‌دانيم، با شنيدن سخنان ايشان احساس اطمينان كرده و يقين داريم كه جمهوري اسلامي ايران در چارچوب اصول و مباني خود و بدون ذره‌اي عقب نشيني از اين اصول، فضاي جديدي را در ديپلماسي جهاني ايجاد كرده است.

معاون سياسي سليمان فرنجيه با تأكيد بر عقب نشيني‌هاي آمريكا در عرصه‌هاي مختلف سياست خارجي اظهار داشت: اكنون ايالات متحده آمريكا در داخل نيز دچار بحران شده است.

وي ادامه داد: در فضاي كنوني منطقه و جهان آمريكا چاره‌اي جز عقب نشيني از خواسته‌هاي خود در عرصه‌هاي مختلف سياست خارجي را ندارد و بدون شك جمهوري اسلامي ايران نيز با درنظر گرفتن اين مسئله، ديپلماسي خود را در تعامل با آمريكا طراحي و تنظيم كرده است.

ويرا يمين با اشاره به سخنان سليمان فرنجيه از ابتداي شكل گيري بحران سوريه اظهار داشت: از همان زمان تأكيد كرده بوديم كه سوريه از اين بحران سربلند و پيروز خارج خواهد شد و دشمنان محكوم به شكست هستند. اكنون تحولات منطقه ثابت كرده است كه دشمنان محور مقاومت علي رغم تلاش‌هاي گسترده خود در سال‌هاي گذشته، نه تنها به اهداف خود نرسيده‌اند بلكه خود مجبور شده‌اند زمام امور را به ديگران واگذار كنند.

معاون سياسي حزب المرده با تأكيد بر ايمان به مقاومت به عنوان نقطه اشتراك تمامي جريان‌هاي حامي مقاومت اظهار داشت: اعتقاد راسخ به مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي حلقه وصل جريان‌هاي همپيمان با مقاومت بوده و حزب المرده با صلابت كامل به حركت خود در اين مسير ادامه خواهد داد.

غضنفر ركن‌آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان نيز در اين ملاقات به تشريح آخرين تحولات پرونده هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران و مذاكرات 5+1 در نيويورك و همچنين تحولات سوريه، مصر و همكاري‌هاي جمهوري اسلامي ايران با لبنان پرداخت.

خاورم**2024** 3404

سرخط اخبار جهان