۱۲ مهر ۱۳۹۲، ۲۱:۰۲
کد خبر: 80844972
T T
۰ نفر
گواهینامه پایه 3 به متقاضیان رانندگی داده می شود

ساری- جانشین رییس پلیس راهور ناجا گفت كه گواهینامه های جدید پایه3 رانندگی برای متقاضیانی كه نخستین بار خواهان دریافت گواهینامه هستند، صادر می شود.

سردار 'موسی امیری' عصرجمعه در حاشیه برگزاری چهارمین یادواره سرداران و 95شهید حوزه جوادالائمه شهرستان آمل در روستای ' عالی كلای آهی' ، به خبرنگار ایرنا افزود: گروه بندی گواهینامه های رانندگی از سوی دولت تغییر كرده و بر اساس تصمیمات جدید،با احتساب گواهی نامه های پایه یك و 2، گواهینامه جدید پایه 3 نیز برای افرادی كه نخستین بار خواهان گواهینامه هستند، در نظر گرفته شده است.

جانشین رییس پلیس راهور ناجا ادامه داد: متقاضیانی كه 18 سال دارند می توانند برای گرفتن گواهینامه پایه 3 كه مدت اعتبار آن نیز 2 ساله است ،اقدام كنند.

سردار امیری اضافه كرد: این افراد پس از دو سال می توانند نسب به دریافت گواهینامه پایه 2 اقدام كنند.

وی ادامه داد: در تغییرات جدید، گواهینامه جدید به موتورسیكلت سواران و گواهینامه های خاص برای وسایط نقلیه عمرانی و مهندسی داده خواهد شد.

سردار امیری با اشاره به این كه همه مقدمات صدور گواهینامه های جدید با فرم جدید آن به مراكز استانهای كشور ابلاغ وارسال شده است، تصریح كرد:داوطلبان می توانند با ثبت نام در آموزشگاه های رانندگی و فرماندهی راهنمایی ورانندگی سراسر كشور اقدام كنند.

جانشین رییس پلیس راهور ناجا در مورد تغییرات در صدورگواهینامه های كنونی نیز گفت: دریافت گواهینامه پایه 2 برای افراد با شرایط سنی21 سال و پایه یك نیز 25سال اعلام شده و مدت اعتبار گواهینامه های پایه دو و یك به مدت 10 سال است.

ك/3ك/7327/402 ** 1917
۰ نفر