۲۶ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۴۴
کد خبر: 80819363
T T
۰ نفر
سال تحصيلي جديد در حوزه علميه آيت الله قاضي دزفول آغاز شد

دزفول- در خجسته ميلاد ثامن الحجج حضرت علي ابن موسي الرضا (ع) و با برگزاري جشني سال جديد تحصيلي در حوزه علميه آيت الله قاضي دزفولي آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا در اين آيين كه روز سه شنبه در محل حوزه علميه آيت الله قاضي دزفول برگزار شد آيت الله 'سيدحسن آقاميري' استاد حوزه و از علماي دزفول در سخناني با تبريك ميلاد امام رضا (ع) در خصوص فضيلت علم آموزي در اسلام سخناني ايراد كرد.

وي با بيان احاديثي از پيامبر گرامي اسلام (ص) در خصوص فضيلت كسب علم افزود: به فرموده حضرت محمد مصطفي (ص) پايه و اساس همه خيرها و خوبي ها علم است و هر بلايي كه بر انسان وارد مي شود ناشي از جهل و ناداني است.

آيت الله آقاميري همچنين در خصوص كيفيت علم گفت:علمي كه در دانشگاه ها آموخته مي شود براي بهتر زندگي كردن انسان است مثل علم كشاورزي ، فيزيك ، شيمي و داروسازي كه همه كاربرد دنيوي دارد اما ماهيت معارف الهي رساندن انسان به كمال است.

وي ضمن توصيه به طلاب جوان مبني بر فراگيري معارف الهي و بهره گيري از فرصت علم آموزي در حوزه هاي علميه افزود: افرادي چون شيخ مرتضي انصاري با فراگيري علوم و معارف الهي به كمال انساني دست يافتند.

اين استاد حوزه علميه همچنين به تشريح وضعيت حوزه هاي علميه در كشور پرداخت و گفت:حوزه هاي علميه امروز از امكانات بسيار خوبي نسبت به گذشته برخوردار بوده و طلاب از اين امكانات به نحو احسن براي فراگيري و كسب معارف الهي بهره ببرند.

آيت الله آقاميري در ادامه با تاكيد بر بهره گيري از وقت و قناعت در دوران كسب علم از سوي طلاب آنان را به مذاكره و مباحثه در فراگيري معارف الهي توصيه كرد و افزود:قناعت يكي از عوامل پيشرفت و موفقيت اهل علم بوده است.

امام جمعه دزفول نيز در اين آيين در سخناني استقبال طلاب و فضلا از حوزه علميه دزفول را قابل توجه دانست و گفت: با توجه به استقبال روز افزون از حوزه علميه دزفول طرح توسعه حوزه علميه آيت الله قاضي با جديت دنبال مي شود.

حجت الاسلام 'سيدمحمدعلي قاضي دزفولي' افزود: با شتاب بخشيدن به حركت بالنده در حوزه علميه و برداشتن گام هاي بلند رو به جلو زمينه براي معرفي پيشينه با عظمت دزفول كه علماي بزرگي را پرورش ، تربيت و به جهان اسلام تقديم كرد فراهم مي شود.

وي همچنين از خدمات حجت الاسلام شاه آبادي مدير پيشين مدرسه علميه دزفول كه در دوران مسووليت وي حوزه علميه دزفول در مسير پيشرفت علمي و بالندگي حركت كرد تقدير و حجت الاسلام كياني را به عنوان مدير جديد مدرسه علميه آيت الله قاضي معرفي نمود.

حجت الاسلام كياني مدير جديد حوزه علميه دزفول نيز در سخناني گفت: در سال تحصيلي جديد 40 متقاضي فراگيري علوم ديني در اين حوزه علميه پذيرفته شدكه در دو كلاس مشغول تحصيل مي شوند.

وي با تاكيد بر ضرورت تقويت حوزه هاي علميه و فراهم كردن امكان تحصيل علاقه مندان به فراگيري علوم و معارف ديني با توجه به استقبال صورت گرفته افزود: با توجه به وضعيت دانشگاهها ، توجه بيش از پيش به حوزه هاي علميه ضروري است.ك/2 648

سرخط اخبار استان‌ها