۱۸ شهریور ۱۳۹۲، ۸:۵۲
کد خبر: 80807669
T T
۰ نفر

نگراني در زمينه وبا در خراسان رضوي وجود ندارد

۱۸ شهریور ۱۳۹۲، ۸:۵۲
کد خبر: 80807669
نگراني در زمينه وبا در خراسان رضوي وجود ندارد

مشهد - معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: نگراني در زمينه شيوع بيماري التور (وبا) در استان خراسان رضوي وجود ندارد.

دكتر رضا سعيدي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تاكنون فقط يك بيمار ساكن شهرستان كاشمر به دليل مصرف آب آلوده به بيماري وبا مبتلا شده است.

وي گفت: اين بيمار تحت درمان قرار گرفته و هم اكنون بهبود يافته است.

وي خاطر نشان كرد: به دليل شيوع اين بيماري در كشورهاي همسايه و مرزهاي مشترك استان خراسان رضوي با كشورهاي افغانستان و تركمنستان، واحدهاي بهداشتي در حالت آماده باش كامل هستند.

وي تصريح كرد: تمام مراكز بهداشتي زيرپوشش دانشگاه علوم پزشكي مشهد آمادگي دارند درصورت مراجعه بيماران مشكوك به وبا، اقدامات درماني مناسب را كه استفاده از آنتي بيوتيك و مايع درماني است انجام دهند.

كارشناس مسوول بيماريهاي واگير مركز بهداشت خراسان رضوي نيز در اين باره گفت: به رغم انبوه جمعيت زائر و مجاور در مشهد مقدس، به دليل مراقبت هاي كامل بهداشتي، تاكنون تنها يك مورد بيماري التور (وبا) در خراسان رضوي مشاهده شده است.

دكتر زهرا نهبنداني افزود: در سال گذشته هيچ موردي از اين بيماري در استان خراسان رضوي مشاهده نشده بود.

وي اظهار داشت: اغلب موارد مشاهده شده بيماري وبا در كشور مربوط به استان هاي سيستان و بلوچستان و كرمان هستند كه در اثر تماس با مهاجرين كشورهاي همسايه مبتلا شده اند.

وي انتقال بيماري التور را از طريق آب و مواد غذايي آلوده دانست و از مردم خواست ضمن رعايت اصول بهداشتي، به محض مشاهده علائم مشكوك به وبا به نزديكترين مركز بهداشتي محل خود مراجعه كنند.

نهبنداني، داشتن اسهال آبكي و دفع مزاج سه بار در روز را از علائم احتمال ابتلا به بيماري وبا عنوان كرد./3

7487 /664

سرخط اخبار استان‌ها