۳۰ مرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۲۰
کد خبر: 80783158
T T
۰ نفر
رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه:آيت الله مهمان نواز در عمل جلوتر از علم خود بود

بجنورد - رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه گفت: آيت الله 'حبيب الله مهمان نواز' امام جمعه پيشين بجنورد و نماينده مردم خراسان شمالي در مجلس خبرگان رهبري در طول 50 سال حضور خود در اين استان بگونه اي عمل كرد كه از علم خود جلو افتاد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام 'سيدرضا تقوي' روز چهارشنبه در آيين نكوداشت آيت الله مهمان نواز در بجنورد، گفت: اگر در اين منطقه در خصوص اين بزرگوار از افراد پرسيده شود همه از خدمات و تعهد وي به نيكي ياد مي كنند زيرا وي آنچه را كه كسب كرده بود در طبق اخلاص نهاد.

وي با اشاره به اين كه آيت الله مهمان نواز به آيين نكوداشت نياز ندارد و اين ماييم كه نياز به برپايي چنين برنامه هايي داريم، افزود: با برپايي چنين برنامه هايي مي خواهيم ارزش هاي ديني و الهي را در جامعه تبليغ و ترويج كنيم.

حجت الاسلام تقوي گفت: امروز به روحانياني چون آيت الله مهمان نواز افتخار مي كنيم زيرا در هر شهري كه قدم مي گذاريم علمايي را مي بينيم كه شجاعانه ايستاده و رسالت خود را بخوبي انجام داده اند.

وي از آيت الله مهمان نواز به عنوان سرمايه معنوي براي آيندگان اين مرز و بوم نام برد و افزود: آنچه كه افراد را جذب وي مي كند اخلاق و صفات عاليه اوست و رهبري هم بشدت به وي علاقمندند و سفارش فراوان مي كردند كه مبادا به حريم و حرمت وي جسارت شود.

رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه همچنين از آيت الله مهمان نواز به دليل برپايي بيش از 30 سال نماز جمعه در شهر بجنورد و توصيه مردم به تقوي و روشنگري تقدير كرد.

حجت الاسلام تقوي به نخستين وظيفه عالم ديني اشاره كرد و گفت: عالم ديني بايد با حضور در مدارس ديني، اسلام را خوب بشناسد و بفهمد زيرا امروز جامعه علمي است و به عالم ديني دانشمند نياز دارد.

وي از طلبه ها خواست پيوسته در پي كسب علم باشند و در نشر آن در جامعه نيز تلاش كنند.

استاندار خراسان شمالي نيز برپايي آيين نكوداشت آيت الله حبيب الله مهمان نواز را نياز جامعه دانست و گفت: با برگزاري چنين آيين هايي است كه آشنايي نسل كنوني و آينده با شخصيت هايي كه براي انقلاب و اسلام تلاش كرده اند، رقم مي خورد.

'محمود احمدي بيغش' افزود: نسل آينده بايد بداند كه اين انقلاب براحتي به دست نيامده است و افراد زيادي عمر خود را براي پايداري آن گذاشته اند.

وي با بيان اين كه امثال آيت الله مهمان نواز سرمايه انقلاب به شمار مي روند، بر تداوم آيين هاي تجليل از شخصيت هاي انقلابي در جامعه تاكيد كرد.

امام جمعه بجنورد هم با اشاره به اين كه در قرآن كريم و روايات ائمه (ع) بر گرامي داشتن و به نيكي ياد كردن از افراد تاكيد شده، گفت: تجليل از آيت الله مهمان نواز در اين راستا برگزار مي شود.

حجت الاسلام 'ابوالقاسم يعقوبي'، ويژگي مهم آيت الله مهمان نواز را تواضع وي برشمرد و گفت: وي از اين حيث واقعا الگوي همه طلاب به شمار مي رود.

امام جمعه سابق بجنورد و نماينده كنوني مردم خراسان شمالي در مجلس خبرگان رهبري نيز در اين آيين گفت: همه موفقيت ها ريشه در مشيت الهي و اراده ذات اقدس الهي دارد.

آيت الله 'حبيب الله مهمان نواز' افزود: ملتي كه متكي به قدرت بي منتهاي خدا باشد هرگز شكست نمي خورد و ملت عزيز ما نيز به تبعيت از رهنمودهاي امام راحل و رهبري به پيروزي دست يافته است.

وي گفت: من هر چه دارم از ارشادهاي امام راحل و رهنمودهاي حكيمانه رهبري است.

در حاشيه اين آيين از تمبر يادبود آيت الله مهمان نواز و كتاب زندگينامه وي رونمايي و توليد مستند راديويي و تلويزيوني زندگي آيت الله مهمان نواز آغاز شد.

همچنين از مهد كودك آدينه و ساختمان دفتر نمايندگي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه استان بهره برداري شده و كار اجرايي ساخت دفتر امام جمعه بجنورد در زميني به مساحت حدود 400 متر مربع آغاز شد. ك/2

623/626

سرخط اخبار استان‌ها