۲۹ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8076673
T T
۰ نفر
نشست بررسی تغییرات اقلیمی و اعمال فشار بر کشورهای آلاینده ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/05/29 اجتماعی.سازمان ملل .تغییرات آب و هوایی تهران - کارشناسان محیط زیست سراسر جهان در نشست این هفته در اکرای غنا ، کشورهای ثروتمند جهان که بیشترین سهم را در انتشار گازهای گلخانه ای و سایر آلاینده های زیست محیطی دارند، برای اتخاذ خط مشی مشخصی در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تحت فشار می گذارند.
ایوو دو بوئر مدیر کنوانسیون تغییرات آب و هوای سازمان ملل ، با اعلام این مطلب به خبرگزاری فرانسه در پاریس ، افزود: من انتظار دارم کشورهای ثروتمند با سهمیه ای که برای آنها در زمینه کاهش گازهای گلخانه ای تعیین می شود، موافقت کنند.
بوئر ، هدف تعیین شده از سوی گروه هشت برای به نصف رساندن گازهای گلخانه ای تا پایان سال 2050 را چشم اندازی مبهم و ضعیف یاد کرد و گفت که به جای سخن گفتن از اهداف آرمانی باید درباره یک هدف الزام آور صحبت کرد.
وی از نشست آکرا به عنوان نشست مهمی در تعیین ابزارهایی برای استفاده کشورهای ثروتمند در جهت نیل به اهدافشان در بلند مدت یاد کرد.
در نشست آکرا ، درباره مولفه های اساسی هرگونه توافق آتی درباره تغییرات اقلیمی ، کمک های فنی و مالی به کشورهای در حال توسعه برای کاهش گازهای گلخانه ای و مقابله با عواقب تغییرات آب و هوایی نیز گفت وگو می شود.
براساس این گزارش، اختلاف بین کشورهای ثروتمند و در حال توسعه که هر کدام خواستار کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از جانب طرف مقابل هستند، مانع از پیشرفت مذاکرات سال گذشته بالی در زمینه تغییرات اقلیمی شده است.
مترجمام ** 1442**1088 شماره 080 ساعت 11:19 تمام
۰ نفر

سرخط اخبار جهان