۲۲ خرداد ۱۳۹۲، ۲۰:۲۶
کد خبر: 80694658
T T
۰ نفر

نقشه پهنه بندي معادن خراسان رضوي تهيه شد ه است

۲۲ خرداد ۱۳۹۲، ۲۰:۲۶
کد خبر: 80694658
نقشه پهنه بندي معادن خراسان رضوي تهيه شد ه است

مشهد - رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي گفت : براي رونق سرمايه گذاري در بخش معدن حركت نويني آغاز و در اين راستا براي نخستين بار نقشه پهنه بندي معدني استان تهيه شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی این سازمان، 'ناصر فخر موحدی' افزود: مبنای پهنه بندی معدنی در ایران براساس مناطق ساختاری( زونها )، نقشه پتانسیل های معدنی سازمان زمین شناسی و اكتشافات معدنی كشور، معادن فعال و متروكه، اندیسهای معدنی، پروانه های بهره برداری، محدوده های دارای گواهی كشف و پروانه های اكتشاف و همچنین معادن با اهمیت و مهم است.

وی اظهار داشت: با توجه به شاخص ارزش و فراوانی مواد معدنی، خراسان رضوی به 15 پهنه تقسیم شده است.

وی با اشاره به ظرفیت های معدنی خراسان رضوی گفت: این استان دارای 673 معدن دارای پروانه بهره برداری، 263 گواهینامه كشف و 766 پروانه اكتشاف می باشد كه مواد معدنی مختلف از جمله سنگ آهن ، طلا ، مس ، كروم ، منگنز، كائولن را شامل می شود.

وی بیان كرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده از سوی استاندار خراسان رضوی مقرر شد در 15 منطقه معدنی پهنه بندی شده استان، مزایده معادن فاقد بهره بردار و پروانه های اكتشاف بلامعارض به اشخاص حقیقی و حقوقی دارای صلاحیت و توانایی فنی و مالی سپرده شود.

وی با تاكید بر اینكه اجرای مصوبه كارگروه توسعه معدن برای همه اعضای آن الزامی است، افزود: دستگاههای اجرایی استان می توانند در چارچوب قوانین، آیین نامه ها و دستورالعمل های صادره با هماهنگی و تعامل بهتر به توسعه بخش معدن استان كمك كنند.

وی با اشاره به مصوبات قبلی كارگروه توسعه معدن در زمینه بررسی وضعیت معادن متروكه، بلامعارض و معادن تعطیل و فاقد بهره بردار خراسان رضوی گفت: با بررسی های انجام گرفته 43 معدن فاقد بهره بردار و 65 معدن تعطیل در استان شناسایی شده اند كه به دلیل عدم مراجعه معدن كاران در مهلت قانونی، این معادن در قالب مزایده در اختیار بهره برداران متقاضی قرار می گیرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با مزایده و واگذاری پهنه های شناسایی شده جدید و معادن قابل واگذاری در سال 92 جهش و حركتی در بخش معدن و فعال سازی بیشتر معادن در خراسان رضوی انجام خواهد گرفت.

7489/659

سرخط اخبار استان‌ها