۵ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۵۷
کد خبر: 80672053
T T
۰ نفر

عمليات گسترده ارتش عراق بر ضد اعضاي شبكه القاعده

۵ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۵۷
کد خبر: 80672053
عمليات گسترده ارتش عراق بر ضد اعضاي شبكه القاعده

تهران- يك مقام بلندپايه نظامي عراق از عمليات گسترده هزاران نظامي اين كشور برضد اعضاي شبكه القاعده در شهر الانبار در غرب اين كشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سپهبد ستاد علی غیدان گفت : عملیات گسترده امنیتی ارتش عراقی كه 20 هزار نظامی در آن شركت دارند و از دیروز شنبه آغاز شده با هدف پیگرد اعضای القاعده صورت می گیرد كه به آدم ربایی و تهدید نیروهای امنیتی وشهروندان غیر نظامی مبادرت می كنند.

سپهبد غیدان توضیح داد این عملیات كه فرماندهی عملیات الانبار ، الجزیره و ماموران پلیس فدرال در آن مشاركت دارند و نیروی هوایی آن را حمایت می كند در صحرای الانبار ، وادی حوران ، القائم ، الكعره و مكرالذیب انجام می شود.

به گفته این مقام عراقی در این عملیات بزرگترین اردوگاه های شبكه القاعده با نام اردوگاه 'سیف البحر' در صحرای الانبار نابود و شماری از اعضای شبكه القاعده بازداشت شدند.

به گفته غیدان فرماندهی عملیات الجزیره برای جلوگیری از ورود اعضای شبكه القاعده حضور نیروهای خود را در مرزهای عراق و سوریه افزایش داده است .

در همین راستا وزارت دفاع عراق در بیانیه ای از كشته شدن دو تن از فرماندهان شبكه القاعده در شهر بیجی در استان صلاح الدین خبر داد.

بر اساس این بیانیه ، نیروهای امنیتی در یك عملیات نظامی در منطقه بیجی موفق شدند دو تن از سران القاعده با نامهای 'حسین العزاوی' و'عثمان الداینی' را به قتل برسانند.

عملیات نظامی گسترده نیروهای ارتش عراق به دنبال اقدام گروه های تروریستی به كشتن 15 نظامی ربوده شده ارتش عراق و نیز اقدام به كشتن 3 غیرنظامی و مثله كردن اجساد آنان صورت گرفت.

مترجمام*1049**1446
۰ نفر

سرخط اخبار جهان