۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۲۳
کد خبر: 80652407
T T
۰ نفر
ميزان خسارت اراضي زير پوشش بيمه كشاورزي خوزستان تا پايان هفته برآورد مي شود

اهواز-مدير گروه خدمات بيمه بانك كشاورزي خوزستان گفت: به دنبال بارندگي هاي اخير، ميزان خسارت اراضي زير پوشش بيمه كشاورزي توسط اكيپ هاي ارزيابي در حال بررسي است و گزارش نهايي تا پايان هفته جاري اعلام مي شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'جهانپور معماریان' شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به این كه بارش های اخیر ظرف 48ساعت بارندگی مداوم به همراه طوفان، باد و تگرك خساراتی از قبیل خوابیدگی كامل مزارع، ریزش دانه و پوسیدگی ساقه را در خوزستان به همراه داشته است اظهار داشت: اكیپ های ارزیابی متشكل از 150 كارشناس از زمان وقوع حادثه در محل حاضر و در حال برآورد خسارت هستند.

وی افزود: صندوق بیمه كشاورزی با توجه به مسوولیت و رسالت خود، در مواقع بحرانی و وقوع حوادث در كنار بیمه گذاران خسارت دیده است تا از كشاورزان خسارت دیده حمایت كند.

معماریان تصریح كرد: در خوزستان حدود 600 هزار هكتار از اراضی زراعی زیر پوشش بیمه كشاورزی قرار دارند و سطوح خسارت دیده تحت پوشش از محل اعتبارات بیمه كشاورزی مورد حمایت قرار می گیرند.

مدیر گروه خدمات بیمه ای بانك كشاورزی خوزستان با اشاره به این كه بیشترین خسارت در بخش های شمال، جنوب و غرب استان رخ داه است ادامه داد: با برنامه ریزی صحیح، در كمترین زمان و حداكثر سرعت، عملیات ارزیابی و پرداخت غرامت به كشاورزان خسارت دیده انجام می شود.

وی اضافه كرد: هم اكنون 107 محصول بیمه ای در استان خوزستان وجود دارد و 120 هزار نفر تحت چتر حمایتی بیمه كشاورزی هستند.

معماریان با اشاره به این كه 50 درصد كشاورزان اقدام به بیمه نكرده اند خاطرنشان كرد: كشاورزان در هر زمان باید برای خرید بیمه اقدام كنند چون حوادث غیر قابل پیش بینی هستند.

مدیر گروه خدمات بیمه ای بانك كشاورزی خوزستان اظهارداشت: خسارات وارد شده به اراضی زراعی باعث می شود سال آینده در بذور موردنیاز برای كشت محدودیت داشته باشیم.

وی تاكید كرد: میزان غرامت كشاورزان خسارت دیده تحت پوشش بیمه در یك پروسه یك ماهه پرداخت خواهد شد.

7157/641

سرخط اخبار استان‌ها