۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۵۰
کد خبر: 80632224
T T
۰ نفر

'انريكو لتا' در صدد معرفي اعضاي كابينه جديد ايتالياست

۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۵۰
کد خبر: 80632224
'انريكو لتا' در صدد معرفي اعضاي كابينه جديد ايتالياست

رم - 'جورجو ناپوليتانو' رييس جمهوري ايتاليا كه 'انريكو لتا' را بتازگي مسوول تشكيل كابينه جديد اين كشور كرد، پس از رايزني با سران احزاب سياسي، روز شنبه در صدد معرفي اعضاي كابينه خود است.

به گزارش ایرنا، لتا پس از آنكه حكم ماموریت تشكیل كابینه را دریافت كرد، بلافاصله رایزنی با احزاب اصلی ایتالیا برای همكاری با دولت جدید را شروع كرد و مذاكره و زورآزمایی وی با حزب راست گرای میانه 'ملت آزادی' در باره اعضای كابینه تا شب گذشته ادامه یافت.

لتا، صبح امروز نیز در محل پارلمان در حال گفت و گو و زورآزمایی با 'سیلویو برلوسكونی' رهبر حزب راست گرای میانه ملت آزادی در خصوص اسامی وزاری كابینه جدید بوده است.

رسانه های ایتالیا پیش بینی كرده اند كه لتا به دنبال معرفی كابینه جدید خود، روز دوشنبه و یا سه شنبه از پارلمان درخواست رای اعتماد خواهد كرد.

لتا، پیشتر اعلام كرده بود كه به هر قیمتی حاضر به تشكیل دولت نیست.

رییس جمهوری ایتالیا چهارشنبه گذشته، لتا 46 ساله معاون دبیر حزب چپگرای میانه 'دمكرات ها' را مامور تشكیل كابینه جدید كرد.

پس از گذشت دو ماه از انتخابات پارلمانی و ناكامی احزاب در تشكیل دولت، ناپولیتانو پس از مشورت با روسای مجالس نمایندگان، سنا و سران احزاب، ماموریت تشكیل دولت را به لتا واگذار كرد و او نیز آن را پذیرفت و بلافاصله به رایزنی با احزاب پرداخت.

برلوسكونی و 'پیئر لوئیجی برسانی' رهبر مستعفی حزب 'دمكرات ها' پیشتر از تصمیم رییس جمهوری به تشكیل دولتی با ثبات اعلام حمایت كرده بودند.

نبود انسجام داخلی و وجود اختلاف شدید میان احزاب ایتالیا باعث شد كه پس از گذشت دو ماه از انتخابات پارلمانی، آینده این كشور همچنان در هاله ای از ابهام قرار گیرد.

دست نیافتن ائتلافهای سیاسی به اكثریت پارلمانی در هفدهمین دوره از انتخابات، باعث شد تا نیروهای سیاسی به فكر اتحاد با ائتلافهای رقیب در انتخابات فكر كنند.

در این انتخابات ائتلاف چپ گرایان میانه تنها موفق به كسب اكثریت در مجلس نمایندگان شد، اما نتوانست این نتیجه را در سنا بدست آورد و بدین ترتیب امكان تشكیل دولت را به دلیل نداشتن اكثریت پارلمانی در مجالس سنا و نمایندگان از دست داد.

این در حالی است كه جنبش '5 ستاره' به رهبری 'بپه گریلو' كمدین ایتالیایی كه 25 درصد آرای انتخاباتی را كسب كرد، بارها اظهار داشت كه در پارلمان به ائتلاف راست و ائتلاف چپ رای نخواهد داد و از دولت جدید حمایت نخواهد كرد و جزو اپوزیسیون باقی خواهد ماند.

اروپام ** 2171**2047**1577

سرخط اخبار جهان