۱۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۵۸
کد خبر: 80602437
T T
۰ نفر
الميادين:رژيم صهيونيستي در معرض بزرگترين حمله رايانه اي قرار دارد

تهران - شبكه الميادين روز شنبه اعلام كرد رژيم صهيونيستي روز يكشنبه در معرض بزرگ ترين حمله رايانه اي قرار مي گيرد.

بر پایه این گزارش ، جدیدترین و بزرگ ترین حمله اینترنتی بیش از یك هزار و 300 پایگاه الكترونیكی رژیم صهیونیستی روی شبكه اینترنت را در بر خواهد گرفت.

گروه 'ائتلاف مخالف اسرائیل ' اعلام كرد روز هفتم آوریل روز جهانی مقاومت الكترونیك در برابر اسرائیل است. این ابتكار ابتدا از سوی گروه های هكر در مغرب عربی با همكاری گروه های لبنانی و فلسطینی اعلام شد.

المیادین افزود:گروهی از فعالان ضد اسرائیلی از مدتی قبل اعلام كردند در واكنش به ادامه تجاوز اشغالگران به فلسطین و تداوم جنایات این رژیم علیه ملت فلسطین، با تمام توان برای حذف رژیم صهیونیستی از شبكه اینترنت تلاش می كند.

المیادین در گزارشی خود افزود: اسرائیل در حالت آماده باش قرار گرفته است زیرا با یك بحران الكترونیكی مواجه خواهد شد. محافل نظامی، سیاسی و اقتصادی اسرائیل در این نگرانی شریك هستند زیرا در آستانه روز هفتم آوریل قرار گرفته اند. هكرهای مخالف اسرائیل مدتی است كه در پیام های خود روی شبكه اینترنت، وعده داده اند اسرائیل را از اینترنت حذف خواهند كرد.

آنان حمالات الكترونیكی علیه اسرائیل را از مدتی قبل آغاز اما روز هفتم آوریل را به عنوان اوج این حمله تعیین كرده اند. اهداف آنان پایگاه های متعدد با كاربری های متفاوت است و از پایگاه های رسمی سیاسی تا پایگاه های اقتصادی، نظامی و مطبوعاتی را در بر می گیرد.

المیادین افزود: طبقه زیر زمین در وزارت جنگ اسرائیل موسوم به 'كریوت' در تل آویو به اتاق عملیات ده ها كارشناس اینترنت شامل سربازان با لباس نظامی وابسته به گردان الكترونیك ارتش تبدیل شده است. همه امور زندگی در لسطین اشغالی در حال حاضر مرتبط با رایانه است و مختل شدن كار یك بانك یا حتی چراغ راهنمایی در یك خیابان تل آویو به منزله یك انفجار در مركز شهر است.

المیادین افزود: پس از تهدید هكرها، تل آویو كه آن را كاملا جدی گرفته، از طریق فیسبوك وارد صحنه شد و تصمیم گرفت حمله هكرها را با حمله اینترنتی پاسخ دهد. به همین دلیل بسیاری از هكرهای حرفه ای را به كار گرفت تا از پایگاه های بانك ها و نهادهای رسمی و شركت های خصوصی حمایت كنند. طی روزهای اخیر 10 درصد به عملیات نفوذ به رایانه های اسرائیلی افزوده شده است.

برپایه این گزارش ، این نخستین حمله الكترونیك علیه رژیم صهیونیستی نیست زیرا هك پایگاه های اسرائیلی پس از حمله نیروهای این رژیم به كشتی مرمره آبی در سال 2010 آغاز شد. این حملات در جریان تجاوز جدید اسرائیل به غزه گسترش یافت و هكرها به 300 پایگاه اسرائیلی حمله كردند. تعداد تلاش ها برای نفوذ به پایگاه های اینترنتی شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی ، نتانیاهو نخست وزیر و پایگاه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از شمارش خارج است.

المیادین افزود: مسئولان ذیربط در تل آویو اتخاذ اقدامات احتیاطی برای مقابله با این حمله اینترنتی را آغاز كردند. سربازان و افسران اسرائیلی اجازه ندارند از اسامی واقعی خود در پایگاه های اجتماعی استفاده كنند. یك خط آنلاین برای كاربران باز شده تا هر گونه خطری كه رایانه هایشان را تهدید می كند گزارش دهند.

برپایه این گزارش ، در حالی كه برخی كارشناسان اسرائیلی نسبت به حجم بالای حمله اینترنتی و چگونگی آن بیمناك هستند، گروه دیگری این حمله را كم اهمیت می دانند و می گویند اسرائیل حملاتی از ایننوع را در گذشته با موفقیت پشت سر گذاشته است. سال گذشته میلادی اطلاعات شخصی كارت های اعتباری هزاران شهروند هدف حمله هكرها قرار گرفت. هنوز هویت هكرها مشخص نشده و برخی معتقدند آنان اعضای گروه های اسلامگرا در جنوب آفریقا هستند و عده ای هم می گویند ارتش سایبری برخی كشورها در خاورمیانه این حملات را اداره می كند. گروهی هم احتمال می دهند گروه های فلسطینی و لبنانی پشت این حملات قرار داشته باشند.

مترجمام 1491 **1446

سرخط اخبار جهان